ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
נשיאת ביהמ"ש העליון בדימוס

בגיל 74: יו"ר ועדת החקירה לאסון במירון מרים נאור הלכה לעולמה

יו"ר ועדת החקירה הממלכתית לחקר האסון במירון ונשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת מרים נאור, הלכה הבוקר לעולמה בביתה בירושלים | אמש עוד ישבה בדיון הוועדה במהלכו נשמעה עדותו של מ"מ המפכ"ל | שר המשפטים: "שופטת בכל רמ"ח איבריה ושס"ה גידיה"  

בגיל 74: יו"ר ועדת החקירה לאסון במירון מרים נאור הלכה לעולמה
ועדת החקירה לאסון מירון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הבוקר הלכה לעולמה נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת מרים נאור ז"ל, והיא בת 74 בפטירתה. נאור כיהנה בתקופה האחרונה כיו"ר ועדת החקירה הממלכתית לחקר האסון במירון. במסגרת תפקידה כיו"ר הוועדה פרסמה את דו"ח הביניים לקראת הילולת ל"ג בהר מירון.

אמש עוד ישבה בדיון הוועדה במהלכו נשמעה עדותו של מ"מ המפכ"ל לשעבר ניצב בדימוס מוטי כהן וניצב סיגל בר צבי, ראש אגף המבצעים והשיטור במשטרה. במסגרת שמיעת העדויות בוועדת החקירה התפרסמה נאור כמי שחוקרת ללא משוא פנים את העדים הרבים, במטה להגיע לחקר האסון ובניסיון למנוע אסונות דומים בעתיד.

נאור החלה לכהן לראשונה כשופטת בשנת 1980, אז מונתה לתפקידה בבית משפט השלום בירושלים כשתע שנים לאחר מכן, בשנת 1989 מונתה לשופטת בבית המשפט המחוזי. בשנת 2001 החלה לכהן כשופטת בבית המשפט העליון בפועל עד למינוי הקבע ביוני 2003. היא פרשה מתפקידה כנשיאת העליון בחודש באוקטובר 2017 במקומה מונתה השופטת אסתר חיות.

בי"ז תמוז בשנה שעברה, ימים ספורים אחרי החלטת הממשלה להקים ועדת חקירה ממלכתית לאסון במירון, אישרה נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, את הרכב הוועדה. כזכור, הקמת הוועדה עוררה התנגדות נחרצת מצד חברי הכנסת החרדים וגוש הימין.

חיות קבעה כי מי שתעמוד בראש הוועדה היא השופטת מרים נאור וחבריה יהיו מרדכי קרליץ, לשעבר ראש עיריית בני ברק והאלוף במיל' שלמה ינאי, שמשמש כיום כיו"ר חברת התרופות 'פרוטליקס'.

מהרשות השופטת נמסר כי נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, נשיאי ושופטי בית המשפט העליון בעבר ובהווה, מנהל בתי-המשפט, השופט ד"ר יגאל מרזל, וכל שופטי ישראל לדורותיהם ועובדי הרשות השופטת משתתפים באבלה הכבד של משפחת נאור.

שר המשפטים גדעון סער אמר בעקבות פטירתה של נאור: "בשורה קשה עם פטירתה של נשיאת בית המשפט העליון לשעבר. שופטת בכל רמ"ח איבריה ושס"ה גידיה שעשתה את כל הדרך מביהמ"ש השלום ועד לפסגה. שופטת ומשפטנית מעולה, אנליטית, יסודית, חרוצה, שולטת בפרטים. ״הדין נגזר מהעובדות״. תנחומי מקרב לב לפרופ' אריה נאור ולבניה מיכאל ונפתלי. יהי זכרה ברוך".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ספד היום לנאור ז"ל: קיבלתי בצער רב את הבשורה נאור הייתה משפטנית מוערכת אשר מאחוריה שנים ארוכות של עשייה. בפסיקותיה הקפידה לשמור על האיזון המתבקש בין ערכיה השונים של החברה הישראלית, ועל חיזוק אופיה הלאומי והציוני של מדינת ישראל. מעל הכל, היא הייתה אדם של אנשים. נעימת הליכות, מתייחסת בכבוד לכל אדם ומקפידה לומר את דבריה בשלווה. דבריה היו דברי חכמים, ובנחת נשמעו.

"שיחתנו האחרונה, עם הגשת דוח הביניים של ועדת החקירה לאסון מירון בראשה עמדה, התקיימה בטלפון. מרים ז"ל נקטה משנה זהירות בתקופת הקורונה אך לא ויתרה על עמידה במשימה החשובה שהוטלה עליה. על קצה המזלג, זה מלמד יותר מכל על דמותה ועל דרכה. יהי זכרה ברוך", הוסיף בנט.

 

 

 

מרים נאור אסון מירון תשפ"א ועדת חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד