י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בישראל לא מתייחסים

חריג: תמרון משותף לרוסיה וסוריה סמוך לרמת הגולן

מטוסים סורים ורוסים סיירו ביחד במרחב האווירי לאורך גבולות סוריה וישראל ומתכננים להפוך טיסות כאלה לסדירות, כך דיווחה סוכנות הידיעות אינטרפקס שציטטה את משרד ההגנה הרוסי

חריג: תמרון משותף לרוסיה וסוריה סמוך לרמת הגולן
מטוס רוסי צילום: צילום מסך מהטלוויזיה הרוסית

ברוסיה מפרסמים תיעוד מהפטרול האווירי המשותף של רוסיה וסוריה סמוך לרמת הגולן. מהצד הרוסי השתתפו מטוסי סוחוי-34, ו-סוחוי-35, ומהצד הסורי המריאו מטוסי מיג-23 ומיג-29. בישראל לא מתייחסים לתמרון החריג. כך דיווח איתי בלומנטל ב'כאן חדשות'.

 

האימון כלל מטוסי קרב, מפציצים ומטוסי מעקב בגבול רמת הגולן, מקום ממנו ישראל תוקפת באופן קבוע עמדות חשודות של איראן וחיזבאללה.

כוחות רוסים נוכחים בסוריה מאז 2015 כאשר סייעו במלחמת אזרחים לטובת הנשיא בשאר אל-אסד. על פי הדיווח של גורמים אופוזיציה בסוריה, מטוסים רוסים הפציצו אזורים ליד העיר אידליב שבצפון-מערב סוריה, המעוז האחרון שבשליטת האופוזיציה. רוסיה ממשיכה להרוס תשתיות אזרחיות כולל בתי ספר, מרכזי בריאות, מתקני מזון ומים בצפון מערב סוריה.

במשך למעלה מעשור, משטר אסד התעלם מהצרכים של העם הסורי, הוא רק דחף לרסק את האופוזיציה. המשטר הפציץ במשך שנים מתקנים אזרחיים כמו בתי ספר, בתי חולים ואזורי מגורים, וגרם לעקירה של כמעט מחצית מאוכלוסיית המדינה.

רוסיה סוריה רמת הגולן חיל האוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד