ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הוקם צוות בדיקה

בכיר במשטרה תועד מדלג על אדם גוסס - ויצא לחופשה

המפכ"ל קובי שבתאי שוחח היום ראש אגף סיף לסיכול פשיעה בחברה הערבית, ניצב ג'מאל חכרוש, בעקבות התיעוד בו הוא נראה מדלג על אדם שנפצע קשות בקטטה בכפר כנא - מבלי להעניק עזרה | השניים סיכמו כי חכרוש יצא לחופשה, במקביל לצוות בדיקה שיוקם לבחינת הפרשה

בכיר במשטרה תועד מדלג על אדם גוסס - ויצא לחופשה
חכרוש בזירת הרצח צילום: באדיבות 'הארץ'

ראש אגף סיף לסיכול פשיעה בחברה הערבית, ניצב ג'מאל חכרוש, יצא היום (שני) לחופשה מהמשטרה, בשל תיעוד חריג שפורסם בו נראה חכרוש יורד בגרם מדרגות ומדלג על אדם פצוע אנושות, שנדקר זמן קצר לפני כן בקטטה בכפר כנא. מהמשטרה נמסר כי בשיחה שהתקיימה בין השניים, נענה המפכ"ל לבקשתו של ניצב ג'מאל חכרוש לצאת לחופשה עד שתושלם הבדיקה בפרשה. חכרוש מצדו מכחיש את הטענות נגדו ואומר כי יצא מהמתחם במטרה לסגור את הזירה.

האירוע המדובר התרחש ב-12 בספטמבר 2020 במפעל 'ברזל כנא' בכפר כנא. בתיעוד שפורסם לראשונה ב'הארץ' נראה חכרוש מדלג מעל הקורבן, תוך שהוא מועד מעט ועוזב את הזירה מבלי לסייע לפצוע ולקחת אחריות על הזירה מתוקף תפקידו. זמן קצר לאחר מכן נקבע מותו של הנרצח - גאזי אמארה, תושב כפר כנא בן 35.

לפי הדיווח ב'הארץ', ניצב חכרוש שהגיע למפעל על מנת לשלם על הזמנה שביצע, נקלע לקטטה אלימה בין בני משפחה על רקע חלקת אדמה הנמצאת ברשותם. זמן קצר לאחר מכן קלטו המצלמות את ניצב חכרוש יוצא מהמשרד תוך שהוא מדלג מעל גאזי המדמם אל מותו. פרסום התיעוד עורר סערה וגרר תגובות חריפות הקוראות להדיח את ניצב חכרוש. 

מהמשטרה נמסר כי בהמשך לפרסומים אודות התנהלותו של ניצב ג'מאל חכרוש באירוע הרצח בכפר כנא בחודש ספטמבר 2020, מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, הודיע על מינוי צוות בדיקה בראשותו של ניצב בדימוס, עו"ד אהרון אקסול, שכיהן בעברו כמפקד מחוז תל אביב וראש אגף המבצעים של משטרת ישראל.

משטרת ישראל קובי שבתאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד