כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
שריד לדור דעה

בד"ה: הצדיק רבי יחזקאל הלך לעולמו

מנתיבות שבדרום הגיעה הידיעה על פטירתו של הגה"צ רבי יחזקאל מאזוז זצ"ל והוא בן 95 שנים. 'בחדרי חרדים' על מסע חייו של רבי יחקאל מג'רבה לנתיבות שכל חייו היו חטיבה אחת של עמל בתורה. הלווייתו תיערך הערב 

בד"ה: הצדיק רבי יחזקאל הלך לעולמו
הגאון הצדיק רבי יחזקאל מאזוז זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: אבל כבד בעיר נתיבות שבדרום, עם הסתלקותו של הגאון הצדיק רבי יחזקאל מאזוז זצ"ל, שהלך היום לעולמו בשיבה טובה בגיל 95.

רבי יחזקאל זצ"ל נולד בה' מנחם אב תרפ"ז לאביו הגאון רבי שלמה מאזוז זצ"ל, ששימש כראב"ד ג'רבה. בג'רבה למד אצל רבו הגדול, האדמו"ר רבי משה כלפון הכהן זצ"ל, ראש אבות בתי הדין בג'רבה.

המנוח, היה צדיק, עניו, וישר דרך איש פשוט במידותיו, מדבר בנחת, תלמיד חכם גדול בתורה ונחבא אל הכלים. היה שקדן עצום, והיה בקי בצורה יוצאת דופן בש"ס.

מגיל צעיר סירב לכל שררה או מינוי, שימש כשמש ומזכיר של רב העיר נתיבות, הגאון רבי רפאל כדיר צבאן זצ"ל. באורח קבע היה הגר"ר צבאן דן עמו בשאלות מסועפות ומסובכות. תמיד החזיק עצמו כאחרון התלמידים. המעטים שהכירוהו החשיבו אותו כשריד לדור דעה.

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי הדפים בכרכי הש"ס בביתו של רבי יחזקאל התפוררו מרוב שימוש. לילות ארוכים בילה מול יגיעת התורה בש"ס, אך כשהיה מגיע בחור ישיבה צעיר לביתו, ירחש לו הדרת כבוד, יתעניין בתלמודו ויבקש לשמוע מה למד לאחרונה.

היה ידיד נעורים של זקן רבני תוניס הגאון רבי דן מרדכי הכהן זצ"ל ודודו של ר"י כסא רחמים הגר"מ מאזוז.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנו הגאון רבי גד מאזוז, תלמיד חכם עצום העומד בראש כולל 'משכן התורה' בנתיבות. אחיו, הוא שופט בית המשפט העליון מני מזוז ששימש היועץ המשפטי לממשלה. 

ההלוויה תתקיים היום בשעה 17:45 בבית העלמין בנתיבות, הוא ייטמן לצִדו של רבי כדיר צבאן ולפי בקשת הרב ליד אביו הגאון הרב שלמה מאזוז זצ"ל.

על פי צוואתו של הצדיק הוא ביקש שלא יספידו אותו ולא יאמרו שום דבר שבח במסע הלוויה, רק דברי תורה והתעוררות. גם באזכרות, לעשות אשכבה פשוטה וקצרה, וגם בנוסח המצבה לא לכתוב שום תארים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

נתיבות הלוויה הרב מאזוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד