כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
רוחות מלחמה באוקראינה

ראש הממשלה ג'ונסון: "זה הולך להיות עסק כואב, אלים ועקוב מדם"

ראש ממשלת בריטניה ג'ונסון, שוחח עם עיתונאים, התייחס למצב באוקראינה, ואמר כי "צריך להעביר מסר שפלישה לאוקראינה, מנקודת מבט רוסית, הולכת להיות עסק כואב, אלים ועקוב מדם" | על הסיכויים לפלישה אמר ג'ונסון: "חייב לומר שאני חושב שהמודיעין די קודר בשלב זה"

ראש הממשלה ג'ונסון: "זה הולך להיות עסק כואב, אלים ועקוב מדם"
אילוסטרציה צבא בריטניה צילום: צבא בריטניה

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, שחושש מאד ממלחמה בין רוסיה לאוקראינה, אמר היום (שני) בשיחה עם עיתונאים: "אני חושב שזה מאוד חשוב שאנשים ברוסיה יבינו שזו יכולה להיות צ'צ'ניה חדשה, אנחנו צריכים גם להעביר מסר שפלישה לאוקראינה, מנקודת מבט רוסית, הולכת להיות עסק כואב, אלים ועקוב מדם".

ג'ונסון אמר כי בריטניה "מובילה ביצירת חבילה של סנקציות כלכליות" נגד רוסיה. הוא הוסיף כי נשק הגנתי מסופק לאוקראינה. מרחוב דאונינג 10(מעון רה"מ) נמסר כי אין תוכניות לשלוח כוחות קרב בריטים להגן על אוקראינה. הדובר הרשמי של ראש הממשלה הוסיף כי הסנקציות, "יהיו צעדים כלכליים משמעותיים אם רוסיה תפלוש".

גורמים רשמיים אומרים כי לא היו איומים ספציפיים על דיפלומטים בריטים, אך למרות זאת כמחצית מצוות העובדים בקייב ישובו לבריטניה. כמו כן, ארה"ב הורתה לקרובים של צוות השגרירות שלה לעזוב, ואמרה שפלישה עלולה לבוא בכל זמן נתון.

כשנשאל אם פלישה קרובה, אמר ג'ונסון: "אני חייב לומר לכם שאני חושב שהמודיעין די קודר בשלב זה. אין ספק שיש מערך מאוד מאוד גדול של כוחות רוסיים ואנחנו חייבים לקחת את הצעדים הדרושים".

בוריס ג'ונסון בריטניה רוסיה אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד