י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בעקבות מזג האוויר

זינוק במחירי המלפפונים: "הירק שהכי התייקר"

בעקבות מזג האוויר הקר, כמותה המלפפונים ירדה מה שמוביל לעלייה גדולה במחירו בשווקים. משרד החקלאות: "שנת השמיטה השפיעה על חלק מהגדלים לשנות גידוש; לא צפוי להיות מחסור"

זינוק במחירי המלפפונים: "הירק שהכי התייקר"
מלפפונים צילום: בחדרי חרדים

מחיר המלפפונים עלה בתקופה הקרובה בשווקים וברשתות הסופרים, כנראה בעקבות התקופה הקרה ומזג האוויר. כך דווח היום (שני) בעיתון "ישראל היום".

מלפפונים צריכים חום, ולכן בתקופה האחרונה ישנה ירידה בכמות הירק מה שמצמצם את ההיצע ומעלה את הביקוש. נוי הדס, בעלת רשת "נוי השדה", אומרת: "אנחנו רואים עלייה חריגה במחירי המלפפון. זה הירק שהכי התייקר לאחרונה. המלפפון הוא ירק בסיסי, ולכן כאשר המחיר שלו עולה זה משמעותי מאוד".

"אחת הסיבות להתייקרות היא החלטות שקשורות ליבוא. בעקבות כך יש חקלאים שוויתרו על הגידולים. מעבר לכך, השנה היא שנת שמיטה, וגם לכך יש השפעה", הוסיפה.

ברשת מחסני השוק אומרים: "בגלל הקרה יש מחסור חריף של מלפפונים, קישואים, עגבניות וחצילים. כתוצאה מכך מבצעים יבוא מלפפונים מירדן. ללא יבוא לא יהיו מלפפונים ברוב השווקים".

ממשרד החקלאות נמסר בתגובה לעליית המחירים כי "מלפפונים מגיבים לטמפרטורות נמוכות. לפי התחזית לשבוע הקרוב ובהתייחס לטמפרטורות שהיו ביומיים האחרונים נראה שלא צפוי להיות מחסור. שנת השמיטה השפיעה על חלק מהגדלים לשנות גידולים, אך לא מדובר בהיקף רחב שיגרום למחסור. איננו מכירים חקלאים ששינו את הגידול בגלל הרפורמה".

מלפפון עליית מחירים חקלאות רפורמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד