ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
"אנחנו עם השגרירות הישראלית סיימנו"

התושבים רקדו ברחובות: האברך החסידי יצא זכאי במשפט. תיעוד

באה לסיומה סאגה משפטית בת חצי שנה שהעיבה מאוד על הקהילה החסידית בשכונת סטמפורד היל בלונדון. חסיד נקלע להאשמות מצד השלטונות בעקבות ביקור עם משפחתו בקונסוליה הישראלית בלונדון. לשמחתם של חברי הקהילה בית המשפט הכריע היום לטובתו. תיעוד

התושבים רקדו ברחובות: האברך החסידי יצא זכאי במשפט. תיעוד
הריקודים בבית המדרש בלונדון עם הזיכוי צילום: באדיבות המצלם

אחרי כמעט חצי שנה של מעצר בית חלקי במהלכו היה מנותק מילדיו, אברך מוכר מלונדון יצא זכאי במשפט הבוקר (שני) על ידי 12 חברי מושבעים, בפרשה שהעציבה מאוד את חברי הקהילה החסידית בשכונת סטנפורד היל. תפילות רבות התקיימו להצלחת המשפט.

הסיפור החל לפני כחצי שנה. באחד מימי שישי האברך הגיע לקונסוליה הישראלית בלונדון הבירה בכדי לקבל שירות קונסולרי, שם - החל עימות מילולי בין האברך לאחד מאנשים שעובד בשגרירות, לדבריו של האברך הלה הפטיר לעברו שהנקמה תבוא.

שייע גרין, מכרו של האברך מגולל בשיחה ל'בחדרי חרדים' את המשך השתלשלות הסיפור: "לאחר ביקורם בקונסוליה חזרו האברך ומשפחתו לביתם. זמן קצר אחרי כך, הגיע לביתם כוח משטרתי - מלווה באנשי שירותי הרווחה הבריטים. השוטרים עצרו אותו לעיני ילדיו בחשד לביצוע מעשים לא נאותים בילדיו. לדבריהם, בביקור בקונסוליה היו עדים לכך".

"מה רבה הייתה התדהמה בקרב חברי הקהילה" אומר שייע, "איש לא חשב שיש דברים בגו מהכרות של רבים עמו. וכן לא ראו שיש להם קייס. אך לבינתיים נאסר עליו לראות את ילדיו והיה צריך לעמוד במעצר בית בתנאים מגבילים".

כאמור היום הגיע המשפט לסיומו לאחר שחבר המושבים הודיע על זיכויו של האברך "פה אחד" ללא מתנגדים.

בעקבות הניצחון הבוקר, ז.ג. מכר נוסף של האברך אומר ל'בחדרי חרדים', "אנחנו עם השגרירות הישראלית פה סיימנו. מעכשיו מה שפחות להשתמש איתם. כל שירות שנוכל לקבל בביקורים בארץ, נעדיף, העיקר לא להשתמש איתם. גם השירות שלהם לקוי מאד יש לי הרבה חברים שאמרו אותו הדבר."

היום, מייד שיצא ההודעה על פסק הדין, עשרות מכריו וחבריו של האברך, התאספו בבית הכנסת רוזי'ן בשכונת סטמפורד היל, שם ערכו קבלת פנים לאברך בשירה וריקודים כשבח והודיה לה' יתברך על סיומה הטוב של הפרשה הכאובה ועל שובו של האברך למשפחתו המתגעגעת והאהובה.

לונדון קונסוליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד