כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
ברוך דיין האמת

חברתה של הרבנית קנייבסקי הלכה לעולמה בגיל 92

בגיל 92 הלכה לעולמה הגברת סימה ‏ראוכברגר ע"ה, מוותיקות שכונת בורו פארק בברוקלין, ששנים רבות ההתגוררה בירושלים ועבדה יחד עם הרבנית בת שבע קנייבסקי ע"ה בצעירותה. הלוויתה הערב בבית העלמין שומרי הדת

חברתה של הרבנית קנייבסקי הלכה לעולמה בגיל 92
אילוסטרציה צילום: pexels

ברוך דיין האמת: משכונת בורו פארק בברוקלין, מגיעה הבשורה המרה על פטירתה של הגברת סימה ‏ראוכברגר ע"ה, מהוותיקות של תושבות השכונה שהקימה דורות של תלמידי חכמים והיא בת 92.

המנוחה ע"ה ממשפחה של חסידי ויז'ניץ וחסידי אנטניא, שהיו תלמידי חכמים בולטים בסיגעט שברומניה מלפני מלחמת העולם השנייה, שם בנה סבה בית כנסת גדול.

היא גדלה בסיגעט, בצל אביה הרב עקיבא דרמר ז"ל, שהיה בעל קול מיוחד. היא הייתה ‏מספרת איך המונים היו מתאספים מתחת לחלון ביתם כדי להאזין לאביה שר בסעודות השבת, כך דווח באתר Boro park 24.

היא הגיעה לארץ ישראל לאחר ששרדה את השואה ועבדה ברבות הימים ‏כמנהלת חשבונות במשרד בירושלים, בו חברתה לעבודה הייתה הרבנית בת שבע אסתר קנייבסקי ע"ה, בתו של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל ורעיית שר התורה הגר"ח קנייבסקי, שם היא עבדה בצעירותה. ‏

היא נישאה לר' מרדכי דוד ראוכברגר מהונגריה, גם ‏הוא ניצול שואה, והגיעה לאמריקה בשנות ה-60, שם התיישבו ובנו משפחה תורנית מפוארת.

היא עבדה שנים רבות כמנהלת חשבונות, בעוד בעלה עבד בחנות אריחים וקבע את מקום תפילתו בבית המדרש נייטרא. משפחתה ומכריה מספרים כי הגברת ראוכברגר הייתה אישה נחושה ואמהית עם הרבה חסד, ‏והשראה גדולה לכל משפחתה ולכל מי שהכיר אותה.

‏הלוויתה תתקיים הערב בשעה 20:50 (שעון מקומי) בשומרי הדת בבורו פארק.

יהי זכרה ברוך.

הלוויה בת שבע קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד