ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
האיתות שמגיע ממוסקבה

חשש בישראל משת"פ בין חילות האוויר של רוסיה וסוריה

בישראל מודאגים מהודעת הרוסים על שיתוף פעולה צבאי בינם לבין חיל האוויר הסורי סמוך לגבול עם ישראל ומעריכים כי הסיבה לכך היא המתיחות מול הבית הלבן בסוגיית אוקראינה

חשש בישראל משת"פ בין חילות האוויר של רוסיה וסוריה
אילוסטרציה צילום: pixabay

ההודעה החריגה שיצאה היום (שני) ממוסקבה על כוונתם לערוך סיורים משותפים של חיל האוויר הרוסי עם חיל האוויר הסורי סמוך לרמת הגולן, מעלות חשש כבד בישראל, כאן חוששים כי קיומם של סיורים כאלה יגביל מאוד את תקיפות חיל האוויר הישראלי נגד יעדים איראנים בסוריה.

לפי הדיווח של הפרשן הצבאי, יוסי יהושע ב-ynet, לצמרת המדינית והביטחונית לא ברור מה קרה לרוסים, שהחליטו לשנות את המדיניות שאיפשרה לחיל האוויר הישראלי גם אם באופן בלתי מוצהר, לפעול באופן חופשי מול ההתבססות האיראנית ואף להגביר את התקיפות בסוריה בחודשים האחרונים ולמעשה לבלום את התוכנית של כוח קודס להקים בשטחה "חיזבאללה 2". 

ברוסיה פרסמו היום תיעוד מהפטרול האווירי המשותף של רוסיה וסוריה סמוך לרמת הגולן. מהצד הרוסי השתתפו מטוסי סוחוי-34, ו-סוחוי-35, ומהצד הסורי המריאו מטוסי מיג-23 ומיג-29.

בהודעה הרוסית הבוקר נמסר כי הטייסים הרוסים המריאו מבסיס חיל האוויר חמימי, והטייסים הסורים המריאו מבסיסים של חיל האוויר הסורי מחוץ לדמשק.

במערכת הביטחון סוברים כי הסיבה למהלך הוא המתח השורר בין מוסקבה לוושינגטון סביב הכוונה הרוסית לפלוש לאוקראינה, וייתכן שהרוסים רוצים לאותת לאמריקנים על זירה פעילה נוספת במזרח התיכון. מבחינת הרוסים איתות כזה מול ישראל יכול להכניס אותה ללחץ שתפעל מול האמריקנים.

רוסיה סוריה ישראל אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד