כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תוך שבעה חודשים

ממשלה מעופפת: זוהי עלות הטיסות של השרים

חברי הממשלה טסו 52 פעמים תוך שבעה חודשים מאז הקמת הממשלה - כך עולה מתשובות השרים למרכז האופוזיציה | סך עלות הטיסות עומד על כ-10 מיליוני שקלים | השר שטס הכי הרבה פעמים - מלבד ראשי הממשלה, בנט ולפיד, הוא שר התיירות יואל רזבוזוב

ממשלה מעופפת: זוהי עלות הטיסות של השרים
נפתלי בנט עולה למטוס צילום: חיים צח, לע"מ

במשך שבעת החודשים מאז כינון הממשלה, טסו שרי הממשלה 46 פעמים, לא כולל ראש הממשלה נפתלי בנט, שהמריא שש פעמים. על פי הדיווח באתר 'וואלה', העלות הכוללת של כל הטיסות עומדת על כעשרה וחצי מיליוני שקלים.

נתוני הטיסות מגיעים בעקבות דיווחים של השרים במסגרת תשובה לשאילתא שהגיש יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין ששלח לכל אחד מהשרים שאילתא עם נוסח שאלות זהה.

1. איזה נסיעות עשית לחו"ל מאז כניסתך לתפקיד?
2. מה הייתה העלות הכוללת למשרד של כל נסיעה, לרבות הוצאות פמליה?
3. אילו פגישות מקצועיות קיימת במהלך הנסיעה?

הנתונים מתבססים על הדיווחים של השרים עצמם ולא על נתוני החשבים הכלליים במשרדי הממשלה, שכוללים גם קיזוזים ותשלומים בינמשרדיים.

יש לציין חישוב סך העלויות, כ-10 מיליון שקל, הוא בגדר הערכה בלבד, שמבוססת גם על השלמות והערכות משיחות עם גורמים בממשלה.

חלק מהשרים השיבו לשאילתא ללא פירוט עלויות הנסיעות, וחלקם העבירו דיווחים חסרים, וכך למשל השמיטו את עלויות האבטחה או התעלמו מנסיעות שאירעו לאחר מועד קבלת השאילתא.

מהתשובות עולה כי השר, מלבד ראשי הממשלה יאיר לפיד ונפתלי בנט, שטס הכי הרבה פעמים הוא השר יואל רזבוזוב, שר התיירות מטעם 'יש עתיד'. עלות הטיסות שלו, הן הגבוהות ביותר - ונערכות בכ-238 אלף שקלים, ללא אבטחה.

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים שישה ביקורים מדיניים רשמיים מאז נכנס לתפקידו ביוני אשתקד: לארצות הברית הוא טס פעמיים, לפגישה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבית הלבן ולעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק.

בנוסף הוא ביקר בשארם א-שייח' כאורחו של נשיא מצרים א-סיסי. באוקטובר הוא טס לסוצ'י שברוסיה, לפגישה עם הנשיא פוטין, ובסוף אותו חודש נסע בנט לוועידת האקלים של האו"ם בגלזגו שבסקוטלנד.

בחודש שעבר הוא קיים את הביקור הרשמי הראשון של ראש ממשלה ישראלי באיחוד האמירויות. סך כל עלויות המטוסים לשש הנסיעות הגלויות של ראש הממשלה הגיע ל-5,740,017 שקלים, מבלי שחושבו הוצאות הפמליה, המלונות והאבטחה, שמוסיפים עוד כ-30-20% לסך העלויות.

נציין כי הלשכה של בנט כתבה במענה לשאילתא כי היא מדווחת רק לביקורים "עליהם ניתן לפרט במסגרת זו", כלומר יתכן ונפתלי בנט כראש ממשלה המריא פעמים נוספת לטיסות חשאיות שאסורות לעת עתה בפרסום לציבור.

בצמרת היעדים הפופולריים של שרי הממשלה ניצבת ארצות הברית, עם עשר נסיעות בסך הכל של ראש הממשלה ושמונה משרי הממשלה, ואחריה איחוד האמירויות וצרפת עם תשע ביקורים רשמיים כל אחת.

שרי ממשלה טיסות לחול יואל רזבוזוב נפתלי בנט יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד