ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הגיעו להסכמה

חיסכון של מאות מיליונים: מחיר הגז ירד

חברת חשמל ו"תמר" חתמו על תיקון להסכם גז הטבעי, לפיו מחיר הבסיס יעמוד על 4.5 דולרים ליחידת חום, עם גידור ההצמדה של עליית המדד האמריקני. המשמעות: ירידה במחיר החשמל, שיבוא לידי ביטוי רק בתעריף לשנה הבאה | מנכ"ל חברת חשמל: "ההסכם המחודש הוא בשורה לציבור"

חיסכון של מאות מיליונים: מחיר הגז ירד
בלון גז צילום: בחדרי חרדים

בחברת חשמל הודיעו כי נחתם תיקון להסכם הגז הטבעי עם תמר, שלפיו חברת החשמל תקבל הנחה של 29%, כך על פי דיווח הבוקר (שלישי) בעיתון "ישראל היום".

חברת חשמל ותמר הגיעו להסכמה לאחר משא ומתן ארוך, ובן סיכמו כי מחיר הבסיס יעמוד על 4.5 דולרים ליחידת חום, עם גידור ההצמדה של עליית המדד האמריקני בטווח שבין 2.25% ל-3.75%.

בנוסף בהסכם המקורי היתה אפשרות להפחתת מחיר הגז בנקודת יציאה של עד 25%, ובפועל הושגה הנחה גבוהה יותר של 29% אל מול הגדלת הכמויות והארכת ההסכם עד 2030.

בהסכם המקורי תמר התחייבה לשמור לחברת החשמל כ־5.3 BCMM נוספים בכל שנה, שיימכרו במחיר כמות בסיס צמוד למדד האמריקני 6.36־ב דולרים, נכון להיום. בהסכם החדש תמר מתחייבת לשמור אותה כמות ולמכור אותה במחיר של פחות מ־4 דולרים ללא הצמדה.

"הסכם תמר המקורי נחתם בסביבה של חוסר ודאות והיה הראשון מסוגו בשוק, אך ההסכם המחודש הוא בשורה לציבור", אמר עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל. "מחיר הגז שאותו תשלם החברה לספק, בתמהיל הייצור הכולל שלה, מספק יציבות במחיר טוב ומשקף תוצאה של משא ומתן עיקש".

בחברת חשמל מציינים מציינים כי משמעות השינויים היא חיסכון צפוי של מאות מיליוני שקלים, אך יש להדגיש כי ההפחתה תבוא לידי ביטוי רק בעדכון התעריף לשנה הבאה, ובינתיים החל מחודש פברואר תעריף החשמל יזנק ב-4.9%.

גז תמר חברת החשמל הוזלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד