ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הלוויית נשיאת העליון בדימוס

שקד הספידה את נאור בדמעות: "מרים חברתי האהובה"

שופטת בית המשפט העליון בדימוס, שהלכה לעולמה בגיל 74, הובאה היום למנוחות בבית הקברות סנהדריה בבירה. בטקס נשאו דברים הנשיא הרצוג, ראש הממשלה בנט ונוספים | השרה שקד סיפרה על החברות עם נאור בדמעות: "מרים חברתי האהובה אתגעגע אלייך מאוד"

שקד הספידה את נאור בדמעות: "מרים חברתי האהובה"
נתניהו בהלוויה של מרים נאור צילום: באדיבות המצלם

נשיאת בית המשפט העליון לשעבר מרים נאור שהלכה אמש לעולמה בגיל 74 מובאת בשעה זו למנוחות בבית הקברות סנהרדיה שבירושלים, במעמד נשיא המדינה, ראש הממשלה ושר המשפטים. 

שרת הפנים והמשפטים לשעבר איילת שקד, שהייתה חברה קרובה של נאור, הספידה: "מירה ואני עבדנו ביחד כמה שנים ואחר כך נשארנו חברות טובות. אין זה סוד שבחיים המקצועיים היו לנו לא מעט מחלוקות - על חלקן שמעתם, על חלקם לא - אבל כולן היו מתוך דאגה למדינת ישראל".

שקד סיפרה על הקשר ביניהן בדמעות: "הסתמסנו כל שבוע נפגשנו לארוחות, ואפילו במהלך הקורונה המשכנו להיפגש לפי הכללים. אחרי כל ריאיון קיבלתי ממירה ביקורת - מהות לצד סטיילינג. מרים חברתי האהובה אתגעגע אלייך מאוד".

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר כי "בספר קהלת נכתב 'דברי חכמים בנחת נשמעים'. כך נהגה מרים נאור. נחת שביטא כבוד אל השומע הניצב בדין, צניעות ואהבת האדם. רוחב ידיעותיה ונועם הליכותיה היו שלובים אלו באלו והפכו אותה לאחת השופטות המשמעותיות של זמנינו".

נשיא המדינה ספד: "מרים נאור לא הייתה רק שופטת נבונה, אשר חוזקה נראו בעיני כל. זכינו מיכל ואני להכיר אותה לאורך השנים, ההיכרות החלה כשהיא הייתה עו"ד צעירה, בין היתר כאשר שירתנו יחד בוועדה לבחירות שופטים. הכרתי שופטת ישרה כסרגל, האוחזת בידע וניסיון עצומים ולצד זה, גם נתנה את דעתה על האדם, מחפשת את האישיות, הרגש ושאר הרוח. ביממה החלפה מאז קיבלנו בתדהמה את הלכתה, נזכרנו יחד במאור עיניה, ברוח הטובה שהביאה ובעיקר באופן שראתה תמיד לנגד עיניה את האדם, המשפחה. נזכרנו כיצד תמיד שאלה לשלומו של כל אחד מילדינו, מתוך עניין כן ואמיתי".

שר המשפטים גדעון סער ספד: "מרים נלקחה בטרם סיימה את שליחותה הציבורית בה התמידה עד יומה אחרון. בשליחתה הציבורית הייתה סמל למקצועיות וערכיות. שליחותה הציבורית נמשכה גם לאחר כס השיפוט ועד יומה האחרון שקדה על האסון במירון. השם מרים נאור האו כמילה נרדפת לשופטת שמגלמת את הצהרת השופט לתת משפט צדק, לא להטות ולא להכיר פנים. בעבודה היוותה סמל ומופת, אנליטית, יסודית, חרוצה, שולטת בפרטי הפרטים, שופטת מובהקת. בירור האמת על בסיס התשתית העובדתית הוא אבן היסוד של עשיית המשפט ולצד חקר האמת ורדיפת הצדק". 

 

מרים נאור איילת שקד נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד