י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מסתעפת חקירת הרשת החרדית לזיוף אמנות והלבנת הון • עו"ד בכיר מבוקש

מסתעפת חקירת הרשת החרדית לזיוף יצירות אמנות והלבנת הון • מעצר שניים מהחשודים - אחד מהם איש עסקים תושב בני-ברק - הוארך • חשודים נוספים יובאו להארכת מעצרם ביום שלישי • עו"ד חרדי בכיר השוהה כיום בחו"ל, דרוש לחקירה • בפרשה מעורב בנו של אחד הרבנים הבולטים בישראל

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



מסתעפת חקירת פרשת הרשת החרדית לזיוף יצירות אמנות.

מעצרם של שני חשודים בפרשת הלבנת ההון ובהפעלת רשת מתוחכמת של זיוף איכותי של יצירות אומנות הוארך אחר הצהריים (א') בבית המשפט השלום בראשון לציון. עוד מהחשודים יובאו להארכת מעצרם ביום שלישי. השאר שוחררו בהסכמת המשטרה.

עוד בנושא:
נעצרו חרדים החשודים בזיוף אמנות והלבנת הון

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד כי שמו של עו"ד חרדי בכיר וידוע נקשר בפרשה, אך הוא שוהה בימים אלו באחת ממדינות אירופה. העורך דין יודע כי הינו מבוקש לחקירה, אך אינו ממהר לחזור ארצה. ההערכה כי אנשי עסקים נוספים החשודים במעורבות בפרשה, שוהים בחו"ל.

שמו של בן אחד מהרבנים החרדים הבולטים בישראל, נקשר בפרשה אך ככל הנראה גם הוא שוהה בחו"ל.

באחד הדיונים בשבוע שעבר גילתה המשטרה כי נעצרו חשודים בגרמניה על ידי המשטרה המקומית. על שמו של עורך דין נוסף שנעצר ביום רביעי בישראל הוטל צו איסור פרסום.

בתוך כך, בבית המשפט הוארך היום מעצרו של ליאור יוסף גלבוע מרמת גן החשוד במעורבות בפרשה. סנגוריו טענו בדיון כי העובדה שיוחזק במעצר לשלושה ימים נוספים תזיק לחקירה שכו, "אחרי שלא ישן חמישה לילות יתקשה לשתף פעולה".

גם מעצרו של איש עסקים ידוע מבני ברק הוארך עד יום שלישי. עורך דינו, רון דרור אמר בדיון: "מדובר באיש עסקים מכובד, חושדים בו שהוא חלק מהפרשה, צריך לאפשר ליחידה כמה ימי מעצר לחקירתו אך אך לא צריך לרמוס את כבודו".

החשוד יצחק גבסו שוחרר למעצר בית למשך שבוע ימים בבית בגבעתיים. נאסר עליו ליצור קשר עם כל המעורבים בפרשה לרבות אלו השוהים בחו"ל. החשוד מיכאל יחיאל הוכברג שוחרר למעצר בית למשך 15 ימים בבית מלון ועליו נאסר יצירת קשר עם המעורבים ועם בני משפחתו שאחד מהם גם מעורב בפרשה. חשוד אחר שהדיון בעניינו התנהל בדלתיים סגורות ועל שמו הוטל היום צו איסור פרסום - שוחרר למעצר בית למשך שבוע ימים.

שאר החשודים יובאו להארכת מעצר שניה ביום שלישי הקרוב, חלקם ישוחררו.

פעילות ארוכת שנים

כפי שדווח הבוקר, רשות המסים פשטה בשבוע שעבר על משרדיהם ובתיהם של 18 בני אדם, בהם אנשי עסקים חרדים, החשודים בהלבנת הון ובהפעלת רשת מתוחכמת של זיוף יצירות אמנות.

מממצאי החקירה עולה, כי במקרים רבים זויפו פרטי אומנות וציורים באופן מתוחכם ומקצועי, תוך שימוש בחומרי גלם שפותחו ונרכשו במיוחד לצורך ביצוע הזיוף.

כמו כן עולה חשד, כי בסיוע מעבדות ואנשי מקצוע נוספים, הוכנו מסמכים שלכאורה נתנו כיסוי חוקי ליצירות. מלביני ההון ומומחי האומנות חברו יחד, על פי החשד, הפיצו את היצירות בגלריות בישראל ובאירופה, במקביל להלבנת הכספים מהמכירה.

במסגרת החקירה עלה חשד לפעילות רבת שנים של הלבנת הון מתוחכמת והעלמות מס,

בין היתר באמצעות משרדים למתן שירותי מטבע ובאמצעות גורמים שהם עורכי דין במקצועם. החשד הוא כי במקרים רבים נעשתה העברת כספים בעבור לקוחות שביקשו להעבירם מישראל ולתוכה תוך הימנעות מדיווח כדין, זאת בעבור תמורה כספית לחשודים כ"מלבינים".
זיוף הלבנת הון ציור משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד