ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"דילג" מעל הקורבן

התיעוד שמפריך את טענותיו של ניצב ג'מאל חכרוש: עוזב את זירת הרצח ברכבו

בניגוד להסבריו של ניצב ג'מאל חכרוש באשר להתנהלותו בזירת הרצח בכפר כנא, תיעוד חדש שופך על הרגעים שחלפו מאז "דילג" על הקורבן ששכב שרוע במדרגות | בתיעוד שפורסם ב'הארץ' נראה חכרוש עוזב ברכבו את הזירה מבלי לפעול לתפיסת הרוצח וללא שהעניק סיוע לנפגע

התיעוד שמפריך את טענותיו של ניצב ג'מאל חכרוש: עוזב את זירת הרצח ברכבו
ניצב חכרוש עוזב את הזירה צילום: באדיבות הארץ

ראש אגף סיף לסיכול פשיעה בחברה הערבית, ניצב ג'מאל חכרוש, תועד במצלמות האבטחה כשהוא עוזב את זירת הרצח בספטמבר 2020 במפעל 'ברזל כנא' בכפר כנא, רגעים לאחר שנראה יורד במדרגות ומדלג על הקורבן - גאזי אמארה, תושב הכפר בן 35. זאת, בניגוד לטענותיו של חכרוש אתמול בכלי התקשורת, כאילו ירד במדרגות במטרה לסגור את הזירה.

בתיעוד הנוסף שפורסם היום ב'הארץ', נראה חכרוש עזוב את הזירה ברכבו וחוזר רק לאחר כעשר דקות, בזמן שבמקום שהו כבר כוחות משטרה גדולים.

אתמול הסביר חכרוש את התנהלותו התמוהה ואמר כי התיעוד שפורסם הינו חלקי וכי פעל לפי הנהלים. "ביקשו ממני לא להתערב, מישהו בא בריצה ואמר 'דקרו אותו' אז יצאתי וראיתי אדם מוטל. דבר ראשון שעשיתי – התקשרתי למשטרה והודיעו לי שקיבלו הודעה", אמר בראיון לחדשות 13. "עד שהגיעו, אני סגרתי את הזירה, כל פעולה אחרת שהייתי עושה, הייתה שיבוש. אני שלם עם מה שעשיתי. אני רוצה שהצדק יצא לאור ואני אמשיך בשליחות שלי בתפקידי הנוכחי".

כזכור, אתמול הוצא ניצב חכרוש לחופשה מהמשטרה, בשל התיעוד החריג בו הוא נראה יורד בגרם מדרגות ומדלג על אדם פצוע אנושות, שנדקר זמן קצר לפני כן בקטטה. מהמשטרה נמסר כי בשיחה שהתקיימה בין השניים, נענה המפכ"ל לבקשתו של ניצב ג'מאל חכרוש לצאת לחופשה עד שתושלם הבדיקה בפרשה. חכרוש מצדו מכחיש את הטענות נגדו ואומר כי יצא מהמתחם במטרה לסגור את הזירה.

האירוע המדובר התרחש ב-12 בספטמבר 2020 במפעל 'ברזל כנא'. בתיעוד שפורסם לראשונה ב'הארץ' נראה חכרוש מדלג מעל הקורבן, תוך שהוא מועד מעט ועוזב את הזירה מבלי לסייע לפצוע ולקחת אחריות על הזירה מתוקף תפקידו. זמן קצר לאחר מכן נקבע מותו של הנרצח - גאזי אמארה, תושב כפר כנא בן 35.

לפי הדיווח ב'הארץ', ניצב חכרוש שהגיע למפעל על מנת לשלם על הזמנה שביצע, נקלע לקטטה אלימה בין בני משפחה על רקע חלקת אדמה הנמצאת ברשותם. זמן קצר לאחר מכן קלטו המצלמות את ניצב חכרוש יוצא מהמשרד תוך שהוא מדלג מעל גאזי המדמם אל מותו. פרסום התיעוד עורר סערה וגרר תגובות חריפות הקוראות להדיח את ניצב חכרוש.

אתמול דווח כי גורמים בכירים במשטרה ידעו מזה זמן על התנהלותו, הבעייתית לכאורה, של ניצב ג'מאל חכרוש בזירת הרצח בכפר כנא. לפי גורמים במשטרה, בכירים בארגון ידעו גם על עצם התיעוד, אולם לא נעשה דבר נגד הניצב. ברקע הדברים, במשטרה מתחזקת הערכה כי ניצב חכרוש לא יחזור עוד לתפקידו בארגון.

שי גליק, מנכ"ל "בצלמו", שיגר מכתב למפכ"ל המשטרה ולשר לביטחון הפנים שבו הוא קורא לפטר את ניצב חכרוש  במכתב כותב גליק: "כל שוטר, עוד בקורס הראשון שהוא עובר, יודע שתפקידו הוא קודם כל להגיש עזרה לאדם במצוקה. מהפרסומים בתקשורת, נראה בבירור שאותו ניצב לא קיים חובה זו". גליק הוסיף כי "מדינת ישראל כולה ובעיקר הציבור הערבי, עיניהם נשואות לראות האם משטרת ישראל נאבקת בנחישות באלימות הערבית הגואה. לצערי, אין ואקום וככל שהמשטרה אינה נאבקת עד כה בהצלחה, הגורמים הקיצונים ממשיכים להרים ראש ואת זאת ניתן לראות כיום ביתר שאת".

 

ג'מאל חכרוש משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד