י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"מטריה מדינית"

הפגישה בין השר הפלסטיני ללפיד ש"פתחה את הדלת"

השר הפלסטיני חוסיין אל-שייח', שנפגש בראשון עם שר החוץ לפיד, סיפר על הפגישה בניהם וציין כי היא הייתה טובה: "אנחנו רוצים שהדלת הזו תישאר פתוחה כדי להתקדם בעתיד גם לחידוש של המו"מ". הוא העביר מסר ללפיד מהנשיא הפלסטיני אבו מאזן, לפיו הוא מאמין בפתרון מדיני עם ישראל

הפגישה בין השר הפלסטיני ללפיד ש"פתחה את הדלת"
יאיר לפיד צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

היחסים מתחממים. שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, נפגש ביום ראשון עם חוסיין אל-שייח', השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, בביתו שבתל-אביב.

חוסיין סיפר הערב (שלישי) על הפגישה, ובראיון ל'וואלה' ציין כי היא הייתה טובה מאוד חיובית ו"פתחה את הדלת" להגברת המגעים בין ישראל לפלסטינים לגבי הליך מדיני.

"אנחנו רוצים שהדלת הזו תישאר פתוחה כדי להתקדם בעתיד גם לחידוש של המו"מ", אמר אל-שייח'. "הבהרתי לשר לפיד שחשוב שיהיה אופק מדיני בינינו לבין הישראלים".

במהלך הפגישה השר הפלסטיני העביר מסר לשר החוץ הישראלי מהנשיא הפלסטיני אבו מאזן, לפיו הוא מאמין בפתרון מדיני עם ישראל. "נכון שאנחנו מדברים על ביטחון, על כלכלה ועל נושאים אזרחיים אבל חשוב שתהיה מטריה מדינית לכל מה שאנחנו עושים. בלי זה המצב יהיה קשה מאוד", אמר.

לדבריו, הוא העלה בפני יאיר לפיד את 'ההתקפות האלימות' מצד מתנחלים נגד פלסטינים בגדה המערבית, בעוד לפיד העלה מצידו את סוגיית התביעה הפלסטינית נגד ישראל בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.

הוא אומר, "מה שחשוב לזכור שהבעיה של ישראל היא לא עם מאוריטניה אלא עם הפלסטינים. אם לא מדברים עם הפלסטינים אז עם מי מדברים? מו"מ עושים עם מי שאתה לא מסכים איתו".

מלשכת שר החוץ לפיד לא נמסרה תגובה.

הסכסוך הישראלי פלסטיני ביקור מדיני יאיר לפיד הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד