י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
שימו לב

"אלפיס" מגיעה - נערכים לשלג: אלה ההוראות בערים השונות

הסופה "אלפיס" מגיעה לישראל והרשויות המקומיות מזהירות את התושבים: ירושלים בכוננות ספיגה, ביתר עילית עם לימודים חלקיים, בית שמש בלי תחבורה, צפת מודאגת מהחשמל, בשומרון הורכבו שרשראות שלג לאמבולנסים וברשות הטבע והגנים מזהירים מפני סכנת חיים. כל ההנחיות, ההמלצות והאזהרות

"אלפיס" מגיעה - נערכים לשלג: אלה ההוראות בערים השונות
פעילות המשטרה בשלגים, אשתקד באזור ירושלים צילום: דוברות המשטרה

הרשויות המקומיות ברחבי הארץ פרסמו במהלך היום (שלישי) שורת הנחיות, המלצות וכללים לציבור, במסגרת ההיערכות לסופה "אלפיס" המתקרבת בצעדי ענק לעבר גבולות ישראל ושצפויה להביא איתה גשמים חזקים, סופות רעמים וברד, הצפות ושיטפונות, סופות חול וסופות שלגים.

הסופה "אלפיס" תכבוש את ישראל: שלגים, רעמים, ברד וחול

ירושלים

על פי התחזיות שבידי עיריית ירושלים, החל מיום רביעי 26.1.22 משעות הצהריים ועד יום חמישי 27.1.22 בשעות הבוקר המוקדמות, צפוי בבירה מזג אוויר סוער, מלווה ברוחות חזקות (עד 70 קמ"ש), טמפרטורות נמוכות סביב 0 מעלות ומשקעים. ביום רביעי בשעות הצהריים צפוי לרדת שלג קל שייערם על הקרקע בגובה שבין 5 ס"מ במקומות הנמוכים ועד 15 ס"מ במקומות הגבוהים בעיר. בבוקר יום חמישי, צפוי השלג להפשיר.

- העירייה תסגור, ככל הנראה, את מתחמי הבדיקות והחיסונים מיום רביעי בצהריים עד יום חמישי בצהרים, ובהתאם להערכות המצב.
- העירייה תספק ציוד למטות הרובעיים ולמינהלים הקהילתיים וכן ערוכה לפנות אוכלוסיות במידת הצורך למתקני קליטה ייעודיים. המוקד העירוני 106 יתוגבר במוקדנים בכל השפות, לצורך מתן מענה לפניות ולטיפול בהודעות על מפגעים.
- משוריינים רכבי 4/4 לחילוץ אנשים במידת הצורך. סיורי הרחוב של צוותי החירום לאיתור דרי הרחוב תוגברו, ובמסגרתם מוצע להם להתפנות ללינה במקומות שאורגנו מראש, לקבל ארוחה חמה ומקלחת. למסרבים להתפנות, מציעים שתיה חמה, ביגוד חם ושמיכות.
- מידע על שינויים בהסדרי התחבורה הציבורית ובתי הספר יועברו באמצעי תקשורת ובאתר העירייה.

בשל מזג האוויר החורפי הצפוי, העירייה ממליצה לתושבים לשוב לבתיהם לפני השלג ולהימנע מיציאה, למעט במקרי חירום, וכן להימנע מפעולות שיש בהן סכנה בטיחותית ולשמור על ערנות וזהירות יתרה בנהיגה ובתנועה רגלית בדרכים. מומלץ לבדוק את תקינות מערכות החימום ובעיקר אלה המחייבות אוורור. מומלץ לפתוח מעט את ברז המים החמים, כדי למנוע קפיאת מים בצינורות, שגורמת להתבקעותם.

העירייה קוראת לתושבים לוודא כי קיים איטום בגגות ובפתחים, לרבות חלונות ותריסים, ולבצע ניקיון ופתיחת תאי ניקוז המים בחצרות ומרזבים על הגגות. העירייה ממליצה להישמר ולהימנע משהייה תחת סככות, פרגולות, צריפים או מבנים ארעיים, מחשש לקריסה, וכן מומלץ לקבע או לקשור חפצים שעלולים לעוף ולהוות מפגע.

בעירייה עדכנו גם כי בתיאום ארגון ההורים העירוני הוחלט כי מחר, יום הלימודים בעיר יסתיים בשעה 15:00, בכל מערכת החינוך (צהרונים, בתי ספר, חינוך מיוחד ומעונות יום), וכי עובדי עיריית ירושלים יסיימו את יום עבודתם בשעה 15:00 (להוציא עובדים חיוניים).

ביתר עילית

העירייה הודיעה כי מערכת החינוך בגילאי חובה, תפעל ביום רביעי עד השעה 15:00. לגבי יום חמישי, תינתן הודעה במוקד העירוני ביום חמישי לפנות בוקר.

הסעות אל העיר, לילדי החינוך המיוחד, יפעלו ביום רביעי עד השעה 13:00. ביום חמישי, ההסעות לא יפעלו כלל. בעניין התחבורה הציבורית: יש להתעדכן במוקד חברת 'קווים'.

"אנו קוראים לתושבים לא לצאת מהעיר שלא לצורך, ביום רביעי. תושבים שמוכרחים לצאת מהעיר - יש להקדים חזרתכם לעיר בצהרים. כבישי הגישה אל העיר צפויים להיחסם בשעות הצהרים, עם תחילתו של השלג. תושבים שלא יימצאו בעיר בשעות הצהרים, עלולים למצוא עצמם בדרכים מבלי יכולת לשוב לביתם", נמסר מהעירייה.

בית שמש

בבית שמש הודיעו כי מחר יופסקו כל נסיעות התחבורה הציבורית לירושלים, קריית יערים - טלז סטון, ביתר עילית ולגוש עציון, כשעתיים לפני הזמן הצפוי לתחילת ירידת השלגים, בשעות הצהריים.

צפת

בעיריית צפת הוציאו הודעה עם שורת המלצות לתושבי העיר הצפונית כפועל יוצא מלקחי העבר:
- גיזמו עצים וענפים בגינות פרטיות בסמיכות לכבלי חשמל.
- הקדימו קניות וסידורים ליום שלישי.
- רכשו מראש תרופות ומוצרי היגיינה נדרשים, כולל מזון לתינוקות.
- מומלץ להחזיק בבית תאורת חירום/פנס על סוללות ומטען נייד.
- לילות קפואים גורמים לעתים לקיפאון בצנרת המים. החזיקו פקק לדוד השמש.
- דאגו מראש לבני משפחה מבוגרים ותושבים בעלי מוגבלות.
- הניחו תנורים במרחק רב ככל שניתן מריהוט וחומרים דליקים אחרים.

שומרון

במועצה האזורית שומרון נערכים לשלג שיירד במקומות הגבוהים, ביישובי גב ההר: יצהר הר ברכה וכן במגדלים.

המועצה מעמידה טרקטורים לפילוס השלג. כמו כן ראש מועצת שומרון יוסי דגן שוחח עם מנכ"ל חברת נתיבי ישראל ניסים פרץ וסוכם כי נתיבי ישראל יגבירו כמות כלים לפילוס שלג לטובת המקומות הגבוהים בשומרון. כמו כן דגן נמצא בקשר עם חברת חשמל בבקשה להגביר את כמות הגנרטורים עבור הישובים המרוחקים והגבוהים.

הורכבו שרשראות שלג לאמבולנסים, ליישובים בסבירות גבוהה לשלג. מגדלים, יצהר, הר ברכה, נפתח חפ"ק, שוריינו גנרטורים לישובים בגב ההר לצורך הכנת מועדון בכל ישוב שישמש כ"נקודה חמה" שיש בו חיבור חשמל וחימום למקרה של הפסקות חשמל ישוביות.

התקיימו הערכות מצב בישובים, צוותי חירום ישוביים נערכים למתן מענה למשפחות בגבעות המרוחקות.

קרית יערים - טלזסטון

לפי התחזית החל ממחר יום רביעי בשעות אחר הצהריים אמור לרדת שלג. המועצה ביקשה מכל מי שיוצא מחר לירושלים, להיערך לחזור מספיק מוקדם, ולקחת מרווחי ביטחון, כדי להגיע בקלות ובבטחה.

עוד ציינו כי יש לקחת בחשבון חסימה אפשרית של כביש ירושלים/תל אביב. "נא לא לקחת סיכון להיתקע בכביש, לעיתים חילוץ מהכביש הוא בלתי אפשרי או לוקח שעות רבות. ככל הנראה גם האוטובוסים האחרונים לפני תחילת השלג יהיו עמוסים מאד וכדאי לקחת גם את זה בחשבון", נמסר מהמועצה.

הצהרונים יסיימו את פעילותם בשעה 15:00, ומבקשים מאד מכל ההורים להגיע לאסוף את הילדים בזמן, כדי לאפשר למטפלות ולגננות להגיע לבתיהן בירושלים לפני תחילת עומסי התנועה. לגבי המעונות, יש להיות בקשר עם הנהלת המעון.

נוף הגליל

על פי תחזית מזג האוויר, קיים מחר סיכוי לשלג במקומות שגובהם מעל 700 מטרים. "הכנו שקי המלח בשביל להזכיר לשלג שעבר זמן רב מאז הביקור האחרון שלו אצלינו. אנחנו ומתגעגעים", אמר בחיוך ראש העיר רונן פלוט והזכיר כי הפעם האחרונה ששלג נערם בעיר הייתה בשנת 1992 ומאז רק פתיתי ברד ומעט שלג נחתו בחורפים אך לא נערמו לשלג.

מנכ"ל העירייה עדי מלכה הנחה את הצוותים התפעוליים לפעול במתכונת חרום ולתגבר גם את פעילות  המוקד העירוני על מנת לספק מענה . העירייה העמידה בכוננות את צוותי החשמל, המערך הטכני, הרובעים  וההנדסה. כמו כן הוציאה מהמחסנים גנרטורים תאורת חירום ושרשראות לרכבי חירום.

רשות הטבע והגנים

על פי התחזית המטאורולוגית קיים חשש לשיטפונות במדבר יהודה ודרום הארץ. הרשות הודיעה כי חל איסור מוחלט להיכנס לאפיקי נחלים בזרימה עד לירידה מוחלטת של מפלס המים- סכנת חיים! אסור להתקרב לשפת נחל בשעת שיטפון מחשש להתמוטטות הגדה.

בשמורות טבע וגנים לאומיים, ירידה משבילי טיול אסורה ומסוכנת - בהצטברות שלג על הקרקע קשה להבחין בתוואי השביל, בשילוט אזהרה של מיקוש וסכנות אחרות. אסור להתקרב לאיזורים סמוכי מיקוש כיוון שבשלג יתכן סחף של המוקשים.

אלפיס סופה סופת שלגים סופת גשמים סופת חורף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד