י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
רשמים מהחזית

החייל הישראלי שממתין לפוטין על הגבול האוקראיני

בשיא הכפור, בחזית הרוסית אוקראינית: גרישה פיבוברוב, ישראלי שלמד במגדל העמק והתגייס לשירות בגולני, משרת היום באחת היחידות הקדמיות של הצבא האוקראיני | על האויב הרוסי הוא מספר: "יותר אגרסיביים ומפירים את הפסקת האש"

החייל הישראלי שממתין לפוטין על הגבול האוקראיני
אילוסטרציה צילום: unsplash

בראיון לאדוארד דוקס ב'ידיעות אחרונות', מספר גרגורי "גרישה" פיבוברוב בן ה-40 ששירת בחטיבת גולני, כי הוא משרת שבע שנים באחת היחידות הקדמיות והלוחמניות ביותר תחת צבא אוקראינה. כעת הוא נערך בחזית לפלישה אפשרית של צבא רוסיה.

בזמן שעיני העולם נשואות לחזית הרוסית אוקראינית, נמצא הישראלי גרישה פיבוברוב אי שם בחזית במזרח אוקראינה כמפקד כיתה. "אנחנו מבצעים שמירות, מאבטחים כאן. ביחס למה שהיה קודם, האויב נהיה הרבה יותר אגרסיבי וגם פרובוקטיבי, הרבה יותר מפר את הפסקת האש", הוא מספר.

גרישה מספר ל'ידיעות אחרונות' על ההכנות לאפשרות של לחימה: "מורל הצבא גבוה, וגם העורף מוכן. צבא אוקראינה ערוך היטב לתרחישים, יש לנו מענה מאוד חזק, תודה לארצות הברית ולבריטניה. המלחמה באוקראינה נמשכת זה שמונה שנים, והעולם רק עכשיו התעורר. אם רוסיה הייתה רוצה לתקוף, היא כבר הייתה תוקפת. כלב נושך אינו נובח. סתם כל האיומים האלה, אנחנו במדינה שלנו מגינים על האדמה שלנו, הם כובשים, הם אלה שהביאו את המלחמה לפה. אנחנו נלך עד הסוף ונשיג ניצחון".

גרגורי עלה לישראל בגיל תשע מסנט פטרבורג שברוסיה ועבר מסלול חיים לא מאוד שגרתי: התגורר בחיפה, אחר כך בקיבוץ מלכיה בצפון, משם המשיך לקריית שמונה ולאחר פטירת אימו סיים בית ספר בתיכון דתי במגדל העמק. התגייס לצה"ל ושובץ לגולני. אחרי השחרור התפרנס מעבודות מזדמנות. בשלב מסוים החליט גרישה לעזוב את ישראל. ולפני שמונה שנים הגיע לאוקראינה, שם חברו שכנע אותו להתגייס לצבא האוקראיני.

ידיעות אחרונות ישראלי חייל גולני אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד