י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
יממה לכניסת המתווה לתוקף

בידודי התלמידים יחזרו? מומחים דוחקים לדחות; השרים מתנגדים

יממה קודם כניסתו לתוקף של מתווה ביטול הבידודים במערכת החינוך, בכירים במשרד הבריאות ממליצים לדחות את המתווה בשבוע, זאת בשל העלייה במספר הילדים החולים שמצבם מוגדר קשה | השרים ורה"מ מתנגדים, ונוטים להחילו מחר, אך לבצע בו שינויים, כהגברת תדירות הבדיקות

בידודי התלמידים יחזרו? מומחים דוחקים לדחות; השרים מתנגדים
אילוסטרציה צילום: Yossi Aloni/Flash90

יממה קודם כניסתו לתוקף של מתווה ביטול הבידודים במערכת החינוך, בכירים במשרד הבריאות ממליצים היום (רביעי) לראש הממשלה לדחות את המתווה בשבוע, זאת בשל העלייה במספר הילדים חולי הקורונה שמצבם מוגדר קשה. מנגד, השרים ורה"מ נוטים להחילו מחר, עם שינוי קל בהגברת תדירות הבדיקות (במקום פעמיים בשבוע. ק.ב). 

לפי שעה, עמדתה הרשמית של המשרד לא ידועה. אמש בתגובה לדבריו התקיפים של נתניהו נגד המתווה שאמר כי "בנט החליט שכל ילדי ישראל יידבקו בקורונה בעוד יומיים (חמישי)", הגיבה שרת החינוך ביטון לדבריו וכתבה ברשת הפייסבוק: "נתניהו שוב נגד ההורים והתלמידים. הוא קורא להחזרת הבידודים במערכת החינוך, זה לא יקרה!", כתבה ביטון בנחרצות. 

תלמידים רבים יגיעו לביה"ס מאומתים לקורונה 

במכתב שנשלח היום מטעם מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד - לראש הממשלה, ושרי החינוך והבריאות, נכתב: הסתדרות המורים קוראת לכם לדחות את מתווה הבידודים במערכת החינוך שאמור להיכנס לתוקפו מחר. 

"המתווה המתוכנן יביא לכך שתלמידים רבים יגיעו לבית הספר מאומתים לקורונה ואין לאיש דרך לדעת על כך", נכתב. לדבריה של בן דוד, ההתפשטות ההולכת וגוברת של המגפה, תעמיד בסכנת הדבקה את כלל צוותי ההוראה והתלמידים.

"אנו רואים חשיבות עליונה בשמירה על מערכת החינוך פתוחה, המנהלים וכל עובדי ההוראה נרתמים לכך למרות כל הקשיים והנטל הכבד המוטל על כתפיהם וכל זאת למען ילדי ישראל לאור מצבם הנפשי והרגשי ועל כך יש להוקיר להם תודה", כתבה המזכ"לית והוסיפה: "אני קוראת לכם להתעשת ולבטל את החלטתכם ליישום מתווה ביטול הבידודים לתלמידים". 

המתווה הקיים יגרום "בוודאות לעלייה בתחלואה". 

"אסור לבטל כעת את הבידודים. יש להגן על הילדים וצוותי ההוראה", קבעו נחרצות היום בעמותת 'מדעת'. "לאור הנתונים החדשים על 20 ילדים המאושפזים במצב קשה שהוצגו אתמול ע"י משרד הבריאות, יש לשקול מחדש את מתווה ביטול הבידודים שיגרום בוודאות לעליית התחלואה בדיוק בשיאו של גל האומיקרון", קבעו. 

לדברי העמותה, בשמה פועלים רופאים רבים במערכת הבריאות, "נכון להיום מאושפזים במצב קשה 20 ילדים, כאשר בתחילת השבוע היו כמעט חצי מזה.אין לדעת, ואין סיבה טובה להניח, שהאומיקרון אינו מהווה סיכון לסיבוכים נוספים גם בטווח הארוך", טענו בעמותה. 

עוד נכתב, כי ההחלטה על ביטול הבידודים התבססה על ההנחה שהאומיקרון אינו מהווה סיכון, אך "כעת כאשר מתקבל מידע שמראה את ההיפך, חשוב לעצור ולשקול שוב את ההחלטה. הפעלת מתווה ביטול הבידודים במערכת החינוך בנקודת הזמן הנוכחית מעמידה בסיכון גבוה את הילדים, את בני משפחותיהם וכמובן את צוותי ההוראה

"זוהי מדיניות מסוכנת ולא אחראית, המהמרת בחייהם ובריאותם הנוכחית והעתידית של ילדינו", נכתב לסיום. 

מתווה ביטול הבידודים לתלמידים - עליו הוחלט לפני שישה ימים 

• תלמידים בכל מערכת החינוך יידרשו לבצע שתי בדיקות אנטיגן בשבוע - בימים ראשון ורביעי, לפני ההגעה ליום הלימודים.

• תלמיד שתוצאת הבדיקה הביתית שלו שלילית: יגיע למוסד החינוכי לשגרת לימודים.

• תלמיד שתוצאת הבדיקה הביתית שלו חיובית: לא יגיע ללימודים וייגש להיבדק בתחנת בדיקה מפוקחת. אם תוצאת הבדיקה המפוקחת שלילית - התלמיד ישוב למוסד החינוכי לשגרת לימודים. אם תוצאת הבדיקה המפוקחת חיובית - התלמיד יבצע חמישה ימי בידוד מלאים עד להחלמה (בכפוף לבדיקות ביתיות בימים 4 ו-5 ולתוצאה שלילית בשתיהן).

• תלמידים שנחשפו לתלמיד מאומת לא יידרשו עוד להיכנס לבידוד.

• ערכות בדיקה ביתיות יחולקו מעת עת לכלל התלמידים - ללא תשלום.

יודגש: תלמידים עם תסמינים נדרשים שלא להגיע ללימודים ולהיבדק בבדיקת אנטיגן ביתית.

המתווה החדש יוחל על תלמידים בכל הגילים ב-; גני הילדים לרבות פעוטונים; בתי ספר יסודיים; חטיבות הביניים והתיכונים; ישיבות; פנימיות

כאמור, המתווה עשוי להשתנות במהלך היום - זאת בתום הדיונים והשיחות שמנהל ראש הממשלה נפתלי בנט בין היתר עם שרי הבריאות והחינוך .

קורונה אומיקרון מערכת החינוך תלמידים יפעת שאשא ביטון ניצן הורוביץ נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד