כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הביטוח יתייקר?

זינוק בגניבות הרכב; נזק של מאות מיליונים

בשנה החולפת נרשם זינוק של 40% בגניבות הרכב בישראל, כשסך הכול נגנבו 12,147 - זאת לאחר ירידה של כמה אחוזים בשנה האזרחית הקודמת. הנזק למשק: ב-870 מיליון שקלים | הצפי הוא להתייקרות פוליסות הביטוח המקיף

זינוק בגניבות הרכב; נזק של מאות מיליונים
טויוטה קורולה צילום: יח"צ

בשנה האזרחית האחרונה, 2021, נרשם זינוק משמעותי בגניבות הרכב, זאת לאחר ירידה שנרשמה בשנה הקודמת לכן כנראה בעקבות הסגרים והגבלות נגיף הקורונה.

על פי הנתונים של המשטרה שהתפרסמו ב"כלכליסט", מדובר בזינוק של 40% בסך הגניבות, שהסתכמו ב־12,147 כלי רכב. בענף הרכב אומרים כי הסיבה לעלייה היא התייקרות חלפי הרכב ולבעיות האספקה שלהם, מה שהגביר את השימוש בחלפים שפורקו בשומרון מכלי רכב שנגנבו מישראל.

המכונית שנגנבת ביותר היא יונדאי i25, ביחס למספר המכוניות שעל הכביש, ואחריה מאזדה 3 החדשה וטויוטה קורולה. לאחר מכן נגנבות מאזדה 3 החדשה וטויוטה קורולה, כך על פי נתוני אחת חברות הביטוח.

הנזק למשק בשנה האחרונה מגניבות הרכב נאמד ב־870 מיליון שקלים, שאותו יממנו בסופו של דבר הנהגים. המדינה תרוויח בממוצע 37.5 אלף שקלים מיסים מכל רכב חדש שירכשו המבוטחים.

בעקבות שיעור הגניבות, ההערכה היא שחברות פוליסות הביטוח ייקרו את הביטוח המקיף בכ־7%-5%. בחברות הביטוח טוענים גם להתייקרות משמעותית של מחירי החלפים, למרות ההתחזקות המשמעותית בשער השקל.

גניבות רכב ביטוח רכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד