כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בגלל חיזבאללה ואיראן

לבנון: אל-חרירי פורש מהפוליטיקה ומאשים

המעורבות של חיזבאללה ואיראן בנעשה בלבנון מדרדרת את ארץ הארזים עוד כמה צעדים אחורה, והיא נכנסת עכשיו לסחרור פוליטי נוסף, לאחר הדרמה פוליטית שהתרחשה שלשום כאשר ראש הממשלה לשעבר וראש זרם אל-מוסתקבל, סעד אל-חרירי, הודיע שהוא מפסיק את פעילותו הפוליטית ולא יתמודד בבחירות לפרלמנט

לבנון: אל-חרירי פורש מהפוליטיקה ומאשים
סעד אל חרירי צילום: מתוך הטוויטר שלו

ראש ממשלת לבנון לשעבר וראש זרם אל-מוסתקבל, סעד אל-חרירי, פורש מהפוליטיקה בגלל חיזבאללה ואיראן. אל-חרירי סיפר על הסיבה שבגללה החליט להיכנס לפוליטיקה ועל הסיבה בגינה הוא פורש.

אביו רפיק, ראש הממשלה לשעבר, נרצח ב-2005 על-ידי אנשי חיזבאללה. "לאחר החיסול של רפיק אל-חרירי בחרתי להמשיך את דרכו הפוליטית, כדי שתוכניתו תמשיך - לא בשביל שמשפחת אל-חרירי תישאר בפוליטיקה. כדי למנוע מלחמת אזרחים בלבנון וכדי לאפשר ללבנונים חיים טובים יותר".

לאחר מכן התייחס אל-חרירי למצבה הנוכחי של לבנון, כשהבהיר שהוא היה היחיד שלקח אחריות כשהתפטר מראשות הממשלה לאחר מחאת הענק בשנת 2019 .לטענתו הוא גם היה היחיד שניסה להביא לשינוי אחרי אסון הפיצוץ שאירע ב-4 באוגוסט 2020 בנמל ביירות, שינוי שהיה מתבטא בהקמת ממשלת טכנוקרטים שתוציא את האינטרסים העדתיים מהפוליטיקה הלבנונית. "הלבנונים יודעים מה הייתה התוצאה בשני המקרים. אני משוכנע שאין מקום לשום אפשרות חיובית עבור לבנון לאור ההשפעה האיראנית והבלבול בזירה הפנימית והבינלאומית" הוסיף אל-חרירי.

אל-חרירי מפנה אצבע מאשימה לזרוע של איראן במדינה, חיזבאללה שמשבש שנים את שיתופי הפעולה של לבנון עם ידידותיה במזרח התיכון ובעולם. דוגמא לכך היא השבתת פעילות הממשלה על-ידי חיזבאללה, במשך שלושת החודשים האחרונים, בשל דרישת הארגון להדיח את השופט שעומד בראש ועדת החקירה של אסון הפיצוץ בנמל ביירות.

ההשבתה, שהסתיימה רק השבוע, גרמה לעיכובים משמעותיים במגעים של לבנון עם ארגונים בינלאומיים על סיוע כלכלי. עתה, עיני כל הגורמים הפוליטיים בלבנון נישאות לעבר הבחירות לפרלמנט שצפויות להיערך בחודש מאי, אירוע שיכול לשנות את המצב או לפחות להכריע לאיזה כיוון תלך לבנון – לעבר שיתוף פעולה עם מדינות המערב בראשות ארה״ב וצרפת, ועם מדינות הציר הסוני בהובלת סעודיה, או שמא לעבר הכיוון אליו דוחפים בחיזבאללה, הפיכתה של לבנון לחלק מהציר הרדיקלי השיעי בראשות איראן.

לבנון סעד אל חרירי פרישה מהחיים הפוליטיים חיזבאללה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד