ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
סערת המינוי בירושלים

יו"ר 'הבית היהודי' לשותפים החרדים: "מתקשים לשחרר את המונופול"

חשיפת 'בחדרי חרדים' מעוררת סערה בכיכר ספרא: הדיווח על המאבק החרדי על המועצה הדתית מביא לעימות בקואליציה העירונית בירושלים. יו"ר הבית היהודי תוקפת את השותפים החרדים "שיפסיקו עם העסקנות" • העימות בין ראש העיר לשר כהנא מגיע לקרב האשמות | כל הפרטים

יו"ר 'הבית היהודי' לשותפים החרדים: "מתקשים לשחרר את המונופול"
מתן כהנא//משה ליאון צילום: דוד כהן, יונתן זינדל/פלאש 90

הפרסום הבוקר (רביעי) ב'בחדרי חרדים' על כך שבמפלגות החרדיות יוצאים למאבק על המועצה הדתית בירושלים מעורר סערה בכיכר ספר. יו"ר הבית היהודי תוקפת את שותפיה החרדים למועצת העיר וגם העימות בין ראש העיר משה ליאון לשר לשירותי דת מתן כהנא מתלהט.

כזכור, הבוקר דיווחנו כי נציגי 'דגל התורה' וש"ס בירושלים מאיימים לצאת להליך משפטי כנגד מינויו של אלי בן דהן לראשות המועצה הדתית בירושלים, בין הדברים נטען כי מדובר בתפקיד פוליטי וכן כי הוא נעשה ללא תיאום עם הרשות המקומית כפי שמקובל.

בתגובה לפרסום, תוקפת יו"ר הבית היהודי חגית משה שמכהנת כסגנית ראש עיריית ירושלים, ובהתייחסה לפרסום מסרה: "ברור כשמש לכולם שאין במאבק שלהם שום עניין מקצועי אלא החשש שלהם שאי סדרים שנעשו ע"י אנשיהם יצאו החוצה, הרב אלי בן דהן לשעבר סגן שר הדתות הוא האדם המקצועי ביותר לתפקיד שנבחר בברכתו של הרב הראשי לירושלים".

"ברור גם לעסקני הציבור החרדי", הוסיפה משה במתקפה, "שהרב אלי יידע לתת מענה הולם לציבור החרדי בירושלים. מוטב שחברי הסיעות החרדיות יפסיקו עם העסקנות המיותרת ויפה שעה אחת קודם".

עוד אמרה משה: "מבינה שקשה לשחרר את המונופול על המועצה הדתית בעיר אבל ברוך ה' מינוי מקצועי וראוי ביותר לירושלים".

בתוך כך, במענה לפרסום ב'בחדרי חרדים' הכחישו הבוקר מלשכתו של השר לשירותי דת מתן כהנא את הטענות כי המינוי נעשה ללא תיאום עם ראש הרשות המקומית, ומסרו כי "בניגוד לנטען בכתבה, השר כהנא קיים התייעצות עם ראש העיר ירושלים בטרם המינוי כפי שמתחייב".

בלשכת ראש עיריית ירושלים משה ליאון מיהרו להגיב לשר כהנא, ומסרו כי בניגוד להודעת לשכתו, "השר כהנא התקשר להודיע על כך לרה"ע יום לפני המינוי. ראש העיר התנגד והודיע לשר שהמינוי הוא בניגוד לדעתו והוא מבקש לדחות אותו. השר סירב ואמר שהמינוי חלוט".

עוד נמסר מלשכתו של ליאון, כי "לא הייתה שום הבנה כאמור. ראש העיר סבור שמאחר והעירייה משלמת כשישים אחוז מסך תקציב המועצה הדתית, באחריותה למנות איש מקצוע מהשורה הראשונה שיידע להגדיל את הפעילות ואת התקציב״. לטענתם, "רה"ע ביקש מהשר להגיע למועמד מוסכם. השר סירב".

מתן כהנא משה ליאון המועצה הדתית ירושלים אלי בן דהן חגית משה הבית היהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד