א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

כתבי אישום ליהלומנים בפרשת 'הבנק המחתרתי'

כתבי אישום בגין העלמת מס והלבנת הון, נגד שלושה יהלומנים - ביניהם חרדים - החשודים בניהול בנק מחתרתי בבורסה ליהלומים • כתבי האישום כפופים לשימוע

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

פרקליטות מיסוי וכלכלה מחוז תל אביב הודיעה היום ל-3 חשודים מרכזיים בפרשת הבנק המחתרתי בבורסה ליהלומים, בהם היו מעורבים גם יהלומנים חרדים, על הכוונה להגיש נגדם כתבי אישום - בכפוף להליכי שימוע.

החשודים הם מאיר אוחנה, מנחם מגן ודורון אלעד.

במכתבי השימוע הודיעה הפרקליטות לחשודים, כי לאחר בחינת חומר הראיות בעניינם, נמצא כי הם עברו לכאורה עבירות פליליות וכי נשקלת אפשרות להגיש נגדם כתבי אישום.

לחשודים ניתנה אפשרות בהתאם לחוק, לקיים הליך שימוע.

החשדות שפורטו במכתבים הינם פרי חקירה שנעשתה בשנת 2012 על ידי לה"ב 433- יאח"ה, יחידת יהלום של רשות המיסים, חקירות מכס ומע"מ ירושלים ובשיתוף הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור. חקירה זו חשפה מסכת פעילות עבריינית חמורה בהיקפי ענק, שנעשתה תוך שימוש במתחם הסגור של הבורסה ליהלומים ברמת גן.

מאיר אוחנה חשוד כי פעל כנותן שירותי מטבע שונים. על פי החשד, פעל להוצאת כספים לחו"ל של אנשים שונים ללא דיווח במסווה של ייבוא יהלומים בהיקפים אדירים של כ-148 מיליון דולר, תוך ביצוע שורת מעשי מרמה חמורים.

כמו כן, חשוד מאיר אוחנה כי בתקופה זו הוציא ליהלומנים שונים בבורסה ליהלומים חשבוניות פיקטיביות שאפשרו ליהלומנים רבים להתחמק מתשלום מס.

מנחם מגן ודורון אלעד חשודים כי הפעילו עסק לשירותי מטבע בבורסה ליהלומים, שנחזה להיות עסק למסחר ביהלומים. לפי החשד העמידו נכסים פיננסים בחו"ל ליהלומנים ואנשים אחרים, ניכו שיקים והמירו מטבע בהיקף של כ - 350 מיליון דולר, תוך השמטת הכנסתם הנובעת מפעילות זו מרשויות המס בישראל. כמו כן, פעלו מגן ואלעד לקבלה ולהוצאה של חשבוניות פיקטיביות עבור לקוחותיהם היהלומנים בהיקף של מעל ל - 300 מיליון דולר.
יהלומים הונאה בורסה הלבנת הון חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד