י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"התנצלות מטושטשת"

ה-BBC "התנצל" על דיווח מוטעה נגד חרדים

ערוץ התקשורת הבריטי המפורסם - BBC, פרסם התנצלות רפה, בגין דיווח מוטעה על אודות מקרה שבו הייתה קבוצת חרדים מטרה למתקפה והוצגה כמי שהייתה התוקפת. איגוד 'אופקום' פתח בחקירה נגד הערוץ

ה-BBC "התנצל" על דיווח מוטעה נגד חרדים
חרדים בלונדון. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

קבוצת חרדים שחגגה את חג החנוכה האחרון באוטובוס פתוח בלונדון, היתה מטרה לתקיפה מכוערת אנטישמית של צעירים מוסלמים, אך תאגיד השידור הבריטי דיווח כי "היהודים השתמשו ב'השמצות אנטי-מוסלמיות'".

ה-BBC התנצל על הדיווח שהצביע על כך שחרדים שהותקפו באוטובוס בחג החנוכה האחרון, השתמשו ב'השמצות אנטי-מוסלמיות', דיווח שעורר זעם רב בקרב הקהילות היהודיות בלונדון ואיגוד 'אופקום' פתח בחקירה.

איגוד 'אופקום' היא רשות פיקוח רגולטורית בריטית, הממונה על רשויות השידור בבריטניה. הרשות ממומנת על ידי כל חברות התקשורת בבריטניה. והיא עצמאית לחלוטין, מאחר ואינה מקבלת תקציב מרשות המסים.

בנובמבר האחרון, פורסם סרטון של קבוצת גברים מוסלמים מטיחים מילים גסות ויורקים לעבר קבוצה של כ-40 בני נוער חרדים, עת שישבו בתוך אוטובוס ברחוב אוקספורד בלונדון בחג החנוכה האחרון, וגם דפקו על החלונות וירקו עליו.

צפו: צעירים אנטישמיים תקפו בני נוער יהודים שחגגו את חג החנוכה

המשטרה התייחסה לתקרית כאל פשע שנאה, אך בדיווח על התקרית ב-BBC, השדרן אמר כי "ניתן לשמוע השמצות גזעניות על מוסלמים בתוך האוטובוס". לאחר שהדיווח עורר זעם רב בקרב הקהילות היהודיות, ה-BBC פרסם הבהרה בכתבת טלוויזיה ששודרה באותו יום, הבהרה רפה ומאד מזלזלת.

מועצת יהודי בריטניה והרב הראשי היו בין מספר לא מבוטל של קבוצות ואנשים שהתלוננו בפני השדרן על דיוק הסיקור וחוסר משוא פנים. מנכ"ל ה-BBC, טים דייווי, הנחה אז את יחידת התלונות הבכירים של הערוץ "לחקור את התלונות בדחיפות".

ה-BBC טען בדיווח שהתלונות היו "במיוחד ביחס לטענה שנשמעה השמצה אנטי-מוסלמית מתוך האוטובוס", דבר שכל הנוכחים בו הכחישו נמרצות. יו"ר מועצת יהודי בריטניה, מארי ואן דר זיל, בירכה על החלטתה של 'אופקום' לחקור, והוסיפה: "אנו סומכים על כך שהצדק ינצח".

"עם זאת, אנו נחרדים מכך שהתאגיד ממשיך להצדיק החלטות עריכה שגויות מסוימות שממשיכות להעיב על הנושא ויחמירו את המצוקה העומדת בפני הקורבנות". דובר מטעם קמפיין נגד אנטישמיות אמר: "לקח ל-BBC חודשיים לספק אי-התנצלות מטושטשת שעומדת בדיווח המזויף שלה על השמצה אנטי-מוסלמית ומבטלת את העבירה המונומנטלית שנוצרה מהסיקור שלה".

התנצלות BBC חרדים לונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד