י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תחלק מענקים

פולין: קרן חדשה תסייע כלכלית למאבק בשנאה

בערב יום השואה הבינלאומי הושקה בפולין קרן חדשה שתחלק מענקים כספיים לקבוצות שימצאו דרכים חדשות להילחם באדישות לשנאה ואפליה. מנכ"ל הקרן: "המטרה שלנו היא למצוא דרכים להשפיע על עמדות"

פולין: קרן חדשה תסייע כלכלית למאבק בשנאה
שער הכניסה לאושוויץ צילום: pixabay

קרן פולנית חדשה תחלק מענקים ברחבי העולם לקבוצות שימצאו דרכים חדשות להילחם באדישות לשנאה ואפליה. קרן אושוויץ הוכרזה אמש (רביעי), ערב יום השנה ה-77 לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו בפולין הכבושה על ידי גרמניה, המקום שוחרר על ידי הכוחות הסובייטיים ב-1945, 27 בינואר הוא גם יום השואה הבינלאומי.

מטרת הקבוצה שבסיסה בוורשה היא לתמוך בפרויקטים חדשניים הנלחמים באדישות לשנאה, על בסיס הרעיון שהיא עלולה להוביל לאלימות ואף לרצח עם. הקרן מתכננת להתחיל במתן מענקים בסך 34,000 דולר לכל פרויקט, בתחילה יהיו שלושה פרויקטים, והכוונה להרחיב את התוכנית בשנים הקרובות. הכספים נתרמו על ידי בנק BNP Paribas.

מנכ"ל הקרן, ג'אצק קסטלנייץ', אמר לסוכנות הידיעות AP כי ניצולי אושוויץ אמרו לא פעם שאחת החוויות הגרועות ביותר שהיו להם היא אדישותם של אנשים. "זה מה שמאפשר לדברים איומים לקרות", אמר. "המטרה שלנו היא למצוא דרכים להשפיע על עמדות".

אתר אושוויץ הוא כיום אתר הנצחה ומוזיאון. פולין הייתה המקום להוצאות להורג המוניות של יהודים, ונוצרים פולנים, ושם ביצעו הכוחות הנאצים חלק ניכר מרצח העם שלהם ביהודים מרחבי אירופה, והובילו רבים לאושוויץ כדי להירצח בתאי גזים. כיום המדינה הפולנית היא האפוטרופוס של אושוויץ ועוד כמה מחנות המוות לשעבר בניהול גרמני. יצוין כי קרן אושוויץ לא הושקה על ידי מוזיאון אושוויץ, אלא היא יוזמה נפרדת.

אושוויץ פולין יום השואה הבינלאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד