י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מגפת העלאת מחירים

הקמעונאים לצרכנים: כך תילחמו בגל ההתייקרות

בתקופה האחרונה עוד ועוד חברות מודיעות על כוונתן להעלות בקרוב מחירים, מה שייקר את החיים לאזרחים בישראל. הקמעונאים תוהים מדוע הציבור לא פותח במחאה כדי להוביל לירידה במחירים: "הציבור יכול להתנהג אחרת, אבל הציבור רדום" | ברשות ההסתדרות לצרכנות קוראים: "כדאי להפסיק לקנות מוצרי חברות שהעלו מחירים"

הקמעונאים לצרכנים: כך תילחמו בגל ההתייקרות
הסתערות הישראלים על הצרכניות צילום: שריה דיאמנט/יוסי זמיר, פלאש 90

עוד ועוד חברות גדולות של מזון ומוצרי צריכה מודיעות על עלייה במחירי מוצריהן, חלק מהעלויות יחלו כבר בקרוב, החל מהחודש הלועזי פברואר, אך למרות זאת - הציבור שותק, ועדיין לא נפתחה כל מחאה רצינית בנושא.

"כל עוד הציבור מתמרמר בשקט וממשיך לקנות גם כשמתייקר, למה שלא יעלו מחירים?", טען לאתר 'ווינט' אחד הקמעונאים. "אני לא יכול להגיד לאסם לא. אני יכול לשמור מלאים, לקנות יותר במחיר הקודם ולבלום לזמן מה את ההתייקרויות, זהו".

"אני לא רואה שום שינוי בקניות. מדי פעם אני רואה בפייסבוק ובאינסטגרם מישהו מעלה משהו וקורא לא לקנות אסם, אבל גם שם זה חלש. הציבור מתעסק באומיקרון. ברגע שהילדים שלך בבית בבידודים, אתה לא חושב על להחרים את אסם", מוסיף קמעונאי אחר.

קמעונאי נוסף אמר: "הצרכן הולך לפסטה אסם ולברילה בלי לחשוב. רואה פסטה זולה יותר ולא קונה. צריך לעשות פה חינוך צרכנים מחדש מהיסוד".

עו"ד לינור דויטש, מנכ"לית לובי 99 - הלובי הציבורי, אמרה ל-ynet: "הגיע הזמן שהצרכנים יצביעו עם הארנק ויענישו את היבואנים. כשהעלו את מחיר הקוטג' ל-8 שקלים ב-2011 - הציבור התפוצץ".

"איפה הוא עכשיו? הציבור צריך אקטיבית לא לקנות מותגים שהתייקרו ולהשמיע קול זעקה נגד הממשלה ולא רק לבכות ברשתות החברתיות", ציינה.

לטענת עו"ד ירון לוינסון, מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות: "יש פה מגפת העלאת מחירים. חברה אחרת מעודדת את השנייה, הדבקה. מנצלים את את הקורונה כדי לייקר מוצרים. כדאי להפסיק לקנות מוצרי חברות שהעלו מחירים בצורה בלתי מידתית, ככל שניתן".

כזכור, רוב חברות המזון הגדולות והבינוניות החליטו לייקר את המוצרים ביניהן: סנו, שסטוביץ, אסם וכעת גם דיפלומט, גורי ויצרניות סוכרזית ושמרית. אך הן לא לבד, כשברקע ישנן עוד חברות ומוצרים שצפויים להתייקר בקרוב. האם הציבור יפתח במחאה? נצטרך לחכות.

יוקר המחייה העלאת מחירים מחאה חברתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד