י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"הרוצח השקט"

רוב הציבור: אין בישראל כבוד בין אדם לחברו

על פי סקר אינטרנטי של המרכז לקידום ההגינות בישראל, 63% טוענים כי אין כבוד בין אדם לחברו. עוד מהסקר: שמונים אחוז סבורים כי הממסד לא מתחשב באזרחים | כ-55% נתנו ציון נכשל לרמת ההגינות הכוללת של החברה הישראלית | "בקש שלום ורדפהו"

רוב הציבור: אין בישראל כבוד בין אדם לחברו
pixabay

מחקר אינטרנטי של המרכז לקידום ההגינות בישראל מתפרסם הבוקר (חמישי) בעיתון "מעריב", שבדק ומצא את היחס שנותנים הישראלים לחבריהם והיחס שלדעתם המדינה נותנת לאזרחים.

על פי הסקר, 80% מתושבי המדינה סבורים כי אין התחשבות של הממסד באזרח. 63% מהמשתתפים בסקר קבעו כי אין כבוד בהתייחסות בין אדם לחברו. שבעים ושבעה אחוז אמרו כי אין כבוד ביחס רשויות השלטון לאזרחים, ו־81% אינם רואים התחשבות בין הנהגים בכבישים.

שבעים אחוז מהמשתתפים בסקר אמרו כי אינם רואים יושר והתחשבות בהתייחסותם של נותני שירותים ועסקים אל הצרכנים. בנוסף כ-55% נתנו ציון נכשל לרמת ההגינות הכוללת של החברה הישראלית.

"ממש כמו לחץ דם גבוה, המחיש מחלות לב וטרשת עורקים, חוסר ההגינות בישראל ממצב עצמו כ'רוצח השקט' של החברה הישראלית", אומר עו"ד אהוד פלג, מנהל המרכז לקידום ההגינות בישראל. "בסקר קודם שערך המרכז לקידום ההגינות, קבעו 76% מהציבור כי חוסר ההגינות מהווה סכנה של ממש ללכידות של החברה הישראלית".

עו"ד פלג הוסיף כי רבים חשים בהיתקלם בחוסר הגינות - כעס ותסכול, הפוגעים באמון בינם לבין עצמם ומול הרשויות: "החדשות הטובות הן כי התרופה למחלת חוסר ההגינות ידועה ונמצאת בהישג ידם של כל אחד ואחת".

הסקר נערך בקרב 507 משתתפים יהודים וערבים, אשר נערך בין 6 ל־8 בינואר, על ידי המרכז לקידום ההגינות בישראל באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה, בראשותם של פרופ' אבי דגני וד"ר רינה דגני.

בין אדם לחברו ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד