י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תיק המעדנייה ייסגר

ישלם קנס ויתפטר: נחתם הסדר טיעון בין ח"כ ליצמן לפרקליטות

במסגרת רצונו לסיים את תפקידו עם שולחן נקי, מתפרסם היום כי היועמ"ש אביחי מנדלבליט וח"כ יעקב ליצמן שהומלץ להעמידו לדין בפרשיות לייפר והמעדנייה הירושלמית, חתמו על עסקת טיעון במסגרתה תיק המעדנייה ייסגר, ובתיק לייפר יודה ח"כ ליצמן בעבירות הפרת אמונים בלבד

ישלם קנס ויתפטר: נחתם הסדר טיעון בין ח"כ ליצמן לפרקליטות
יעקב ליצמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ימים בודדים לפני תום כהונתו, אביחי מנדלבליט מנקה את השולחן עם תיק פלילי נוסף, הפעם של חבר הכנסת יעקב ליצמן. היום (חמישי) מדווח כי היועמ"ש מנדלבליט וח"כ ליצמן חתמו על הסדר טיעון לאחר מו"מ אינטנסיבי בימים האחרונים.

ליצמן בראיון: לא יהיה כתב אישום; לא מתכוון לעשות עסקת טיעון

במסגרת הסדר הטיעון שנחתם, תיק המעדנייה ייסגר, זאת לאחר שמלכתחילה יוחסה לליצמן עבירת שוחד בפרשה. בפרשת לייפר ליצמן יודה בעבירת אמונים, אולם סעיף שיבוש מהלכי משפט שעמד כנגדו - יימחק. ליצמן גם ישלם קנס זעום על סך 2800 ש"ח.

ח"כ ליצמן יתפטר מהכנסת קודם שיודה במסגרת ההסדר, בדומה למתווה שגובש בין דרעי ליועמ"ש לפי מתווה דרעי ובכך לא יעלה לשולחן נושא הקלון. אך בכך יגיע קץ לקריירה הפוליטית של הח"כ הגוראי.

כזכור, לאחר ששר הבריאות לשעבר ח"כ יעקב ליצמן נחשד בשלוש פרשות פליליות, הומלץ להעמידו לדין בכפוף לשימוע בשתי פרשיות: פרשת הסגרת מלכה לייפר ופרשת המעדנייה. בפרשת לייפר זומן ליצמן לשימוע בגין שיבוש מהלכי משפט והפרת אמונים ובפרשת המעדנייה זומן לשימוע בגין חשד להפרת אמונים.

כל הכתבות בפרשת מלכה לייפר

בראיון שהעניק ליצמן לפני כחצי שנה ל'בחדרי חרדים', הוא נשאל מה יעשה במקרה ויוגש נגדו כתב אישום. "למה אתם נכנסים מיד מה יקרה אם. אני אומר לך - לא יקרה, יהיה בסדר", הבהיר אז. בהמשך נשאל אם יסכים להסדר טיעון עם הפרקליטות."אני לא עושה עסקאות טיעון", השיב נחרצות.

 

יעקב ליצמן מלכה לייפר אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד