י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"ניצל תפקידו כדי להשפיע שלא כדין"

כתב האישום נגד ח"כ יעקב ליצמן: כך השפיע לטובת מלכה לייפר

כתב האישום שהוגש היום נגד חבר הכנסת יעקב ליצמן לאחר שחתם על הסדר טיעון עם הפרקליטות, מפרט כיצד הוא ניסה להשפיע על חוות הדעת שמסר הרופא המחוזי בעניינה של מלכה לייפר, נגדה הוגשה בקשה להסגרה לאוסטרליה בגין עבירות שביצעה במוסד לימודים. הפרטים

כתב האישום נגד ח"כ יעקב ליצמן: כך השפיע לטובת מלכה לייפר
יעקב ליצמן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במסגרת הסדר הטיעון, הגיש היום (חמישי) היועץ המשפטי לממשלה את כתב האישום נגד חבר הכנסת יעקב ליצמן. בעוד פרשת מעדניית 'גולדיס' נסגרה לפי ההסכם, ליצמן הסכים להודות בפרשת לייפר לפיה סייע והשפיע על הרופא המחוזי לשנות את חוות דעתו המקצועית כדי למנוע הסגרתה לאוסטרליה.

לפי כתב האישום שהוגש, ליצמן ניסה להשפיע על חוות הדעת שמסר הרופא המחוזי בעניינה של מלכה לייפר, נגדה הוגשה בקשה להסגרתה לאוסטרליה בגין עבירות שבציעה בתלמידות. ליצמן, אז שר הבריאות, ניסה להשפיע כך שיקבע שהיא אינה בת הסגרה בעקבות מצבה הנפשי כפי שטענו פרקליטיה של לייפר.

ישלם קנס ויתפטר: נחתם הסדר טיעון בין ח"כ ליצמן לפרקליטות

לפי כתב האישום ליצמן זימן את הרופא המחוזי ללשכתו בשתי הזדמנויות שונות, ולאחר שיח שהתקיים בהשתתפות אחרים בנושא אחר, ביקש מכלל הנוכחים לצאת ולהותירו עם ד"ר צ'רנס (הרופא המחוזי. במפגש הראשון בארבע עיניים, הנאשם שאל את ד"ר צ'רנס האם הוא מכיר את מלכה לייפר. ד"ר צ'רנס השיב לנאשם, כי הוא אינו יכול לדבר עמו על הנושא מפני "שהעניין נמצא בהליכים משפטיים". בצאתו מהחדר לחץ הנאשם את ידו של ד"ר צ'רנס ואמר לו "תעזור לנו".

במפגש השני בארבע עיניים שאל הנאשם את ד"ר צ'רנס: "מלכה לייפר מה קורה איתה?". ד"ר צ'רנס השיב: "היא מצויה בתוך הליך משפטי ואני לא יכול לפרט או לשוחח על הנושא". כמה חודשים לאחר מכן ד"ר צ'רנס לבית המשפט, על פי הוראתו, חוות דעת נוספות בעניינה של לייפר ולפיהן חלה החמרה במצבה הנפשי והיא אינה כשירה לעמוד לדין. בעקבותיו הורה בית המשפט על הפסקת ההליכים נגד לייפר.

"במעשיו המתוארים לעיל בהיותו עובד ציבור עשה הנאשם במילוי תפקידו מעשה הפרת אמונים הפוגע בציבור, תוך שניצל את תפקידו כדי להשפיע שלא כדין על שיקול דעתו המקצועי של עובד במשרדו", נכתב בכתב האישום שהוגש לבית המשפט, בו היועמ"ש מנדלבליט מבקש להעמידו לדין בגין מרמה והפרת אמונים.

יעקב ליצמן מלכה לייפר כתב אישום הסדר טיעון אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד