י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
גילויים חדשים

ההקלטה חושפת: האם ראש הממשלה היה מעורב בפרשת פולארד

השר לשעבר רפי איתן ז"ל, שהיה המפעיל של יונתן פולארד, חושף בשיחה שמתפרסמת הערב כי ראש הממשלה לשעבר היה מעורב בהפעלתו של פולארד. ברק מכחיש: "אני שומע את הטענה הזו פעם ראשונה"

ההקלטה חושפת: האם ראש הממשלה היה מעורב בפרשת פולארד
יונתן פולארד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במסגרת סדרה חדשה שתשודר ב'כאן 11' ותעסוק בפרשת פולארד, 35 שנה אחרי שנכלא, הקלטה של המפעיל של הסוכן הישראלי המפורסם, התפרסמה הערב (חמישי) בערוץ ובה הוא טוען כי ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, היה מעורב בהפעלתו של יונתן פולארד.

מדובר ברפי איתן, איש המוסד והשר לשעבר, שכבר אינו בין החיים, בהקלטה שהתפרסמה ב'כאן 11' נשמע איתן, שהיה המפעיל של יהונתן פולארד, טוען שאהוד ברק לימים ראש הממשלה ושר הביטחון, שהיה אז ראש אמ"ן, היה מעורב בהפעלתו של המרגל הישראלי בארצות הברית.

"אני בהחלטת מפקד, בגלל זה שהוא העביר חומר חיוני בנושא של ארצות ערב, באותו רגע בהתייעצות עם ראש אמ"ן דאז, החלטנו להמשיך להפעיל אותו לפחות עוד חצי שנה, למרות שהסימנים המעידים היו כאלה שצריך למעשה להקפיא אותו מיד. זה למעשה היה שיקול מפקד, כלומר - מה יותר חשוב", אמר איתן בהקלטה.

כשנשאל מיהו אותו מפקד ענה, "איש מאוד מפורסם, אהוד ברק. הוא ביקש ממני להמשיך להפעיל אותו מאחר שהוא הביא חומר חיוני".

ברק הגיב לדברים: "אני שומע את הטענה הזו פעם ראשונה. פגשתי לא פעם את רפי ומרים וגם שם לא שמעתי את הטענה הזו".

הוא סיפר, "רפי הגיע אלי בשנה השנייה אולי שהייתי ראש אמ"ן והוא היה מספר שהביא ידיעות. הוא לא סיפר איך הביא אותן. אני מבין היום, שאולי הוא חשד שאני אגיד לו להפסיק את זה".

רפי איתן אהוד ברק מרגל ישראלי כאן 11 יהונתן פולארד יונתן פולארד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד