י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חתרנים בשורות הקואליציה

השר מזהיר מפני "השבוע האחרון של הממשלה"

השר ללא תיק, אלי אבידר, פרסם פוסט לתומכיו, בו כתב להם כי ייתכן והממשלה תתפרק בקרוב, ולמרות שכרגע אין עסקת טיעון עם נתניהו: "הסכנה לא חלפה" | הוא ביקש להתייחס כל שבוע כאילו זה השבוע האחרון של הממשלה: "אין לנו זמן"

השר מזהיר מפני "השבוע האחרון של הממשלה"
ישיבת ממשלה צילום: עמית שאבי, לע"מ

ממשלה על זמן שאול: אלי אבידר, השר ללא תיק ממפלגת "ישראל ביתנו", מזהיר הבוקר (שישי) את תומכיו מפני יציבות הממשלה, וקורא להם לפעול, על מנת שלא להפסיק לקדם ולדחוף את הדברים שהם מאמינים בהם.

בפוסט שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו, סיפר אבידר כי גורמים בממשלה מתכננים להפיל אותה באמצעות הצבעת אי-אמון קונסטרוקטיבי, ושהאפשרות הזאת לא ירדה מהפרק בגלל שנתניהו ויתר בשלב הזה על עסקת טיעון.

"הממשלה חיה על זמן שאוּל. זאת המציאות. מסרב להיות נאיבי. מסרב לתת לגורמים הרסניים לקבוע בעבורנו מהלכים ולוחות הזמנים", פתח את הפוסט. "איש אינו מדבר על בחירות. ההערכות מדברות על כ- 40% מחברי הכנסת הנוכחית שלא יכהנו בכנסת הבאה".

לדבריו, "הפתרון הנוח לאופוזיציה, ולגורמים בקואליציה, הוא אי-אמון קונסטרוקטיבי. אי-אמון קונסטרוקטיבי יבטיח שִרְיוּן לאלה, מתוכנו, שמנסים להפיל את הממשלה".

"שמעתי מחברי בליכוד על "שיחות נפש" של חברות/ים בקואליציה: "רק אני יכול/יכולה להביא אתי שמונה חברי קואליציה ולעבור אליכם" הם אמרו. השיחות הללו תפסו תאוצה עם פרסום האפשרות לעסקת הטיעון של נתניהו, "והסכנה לא חלפה בגלל הסתבכות העסקה".

"החיים למדו אותי שמרגע שאנשים מקבלים החלטה לעבור צד, הם יעשו את זה גם כשהתנאים משתנים. תמיד תֵרְצוּ את אי הבאת הנושא ביציבות הקואליציה והעברת התקציב. אך גם לאחר העברת התקציב הנושא לא עלה. אז מה השתנה?", כתב אבידר.

הוא ביקר את חבריו לממשלה: "הפרסום על עסקת הטיעון הלחיץ את הצד שלנו בקואליציה. פתאום ועדת חקירת הצוללות הפכה לחשובה ודחופה. הסיבות פחות חשובות - העיקר שהצלחנו. אבל המציאות לא השתנתה. מי שחצה את המחסום הפסיכולוגי להפלת הממשלה ימשיך לעשות את זה גם כעת".

"אין לנו זמן. חובה על כל אחת ואחד מאתנו להתייחס לכל שבוע בחיי הממשלה הזאת, כאילו שיהיה זה השבוע האחרון שלה. חייבים לקדם בכל הכוח את חוקי-הנאשם, ולתקן את החולשה המובנית בחוק הישראלי. בשום פנים ואופן לא להחריג את נתניהו. הוא לא זכאי או ראוי לשום הנחה", סיכם.

אלי אבידר קואליציה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד