י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
יזניק את שיעורי ההתחסנות?

5 מיליון מנות: חיסון חדש מגיע לישראל; הכירו את השם

משרד הבריאות מודיע כי נחתם הסכם עם חברת נובהווקס (Novavax) לרכישת חיסונים נגד קורונה. החיסון נמצא יעיל במספר מחקרים נגד וריאנטים שונים, והוא צפוי להינתן בשתי מנות

משלוח בנתב"ג. אילוסטרציה
משלוח בנתב"ג. אילוסטרציה צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

משרד הבריאות מודיע הבוקר (שישי) כי נחתם הסכם עם חברת נובהווקס (Novavax) לרכישת חיסונים נגד קורונה. החיסון של נובהווקס הנו בטכנולוגיה מבוססת חלבון ומאפשר לישראל גיוון טכנולוגי ומענה רחב יותר נגד נגיף הקורונה. החיסון שנמצא יעיל במספר מחקרים נגד וריאנטים שונים, צפוי להינתן בשתי מנות.

החיסון שצפוי להגיע לישראל בחודשים הקרובים, בכפוף לאישור רגולטורי בישראל, אושר על ידי רשויות רגולטוריות שונות בעולם ובכלל זה רשות התרופות האירופאית (EMA) וכן על ידי בריטניה (באישור חירום). כמו כן, החיסון נמצא בתהליך בחינה והערכה של רשות התרופות והמזון האמריקאית FDA

במסגרת ההסכם יסופקו לישראל 5 מיליון מנות עם אופציה לרכש 5 מיליון מנות נוספות.

מטרת הבאת החיסון, היא בין היתר ליצור אלטרנטיבה נוספת למי שאינו יכול או לא מעוניין להתחסן בחיסון מסוג m-RNA (עליו מתבססים חיסוני פייזר ומודרנה). 

בהמשך לכך, נזכיר כי אמש פרסמנו לראשונה ב'בחדרי חרדים', על מחסור חמור בחיסוני חברת 'אסטרהזניקה' בארץ. חיסוני חברה זו, אינם מתבססים על טכנולוגית ה-m-RNA, ולפיכך העניקו אלטרנטיבה לאנשים האמורים, שאינם מעוניינים בחיסוני פייזר ומודרנה. כל זאת כמובן, עד שהחל המחסור החודש.

סביר להניח, כי הרכש האחרון של משרד הבריאות (חיסוני נובהווקס), מתבצע בין היתר, בעקבות המחסור באסטרהזניקה, ובמטרה להוות תחליף בעת הצורך. מכל מקום, בשבוע הבא, תחילת פברואר, צפויה לנחות בארץ אספקה של חיסוני אסטרהזניקה. 

 

חיסון לקורונה קורונה אומיקרון משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד