י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הפיתרון לדשדוש בסקרים

ינסו לאתגר את הליכוד: נפתלי בנט מקים גוש חדש • מי יעמוד בראש?

בעקבות הדשדוש בסקרים, ראש הממשלה עורך בימים אלו שיחות להקמת "גוש לאומי חדש" שירוץ יחד בבחירות הבאות ויכלול את ראשי מפלגות 'ישראל ביתנו' ו'תקווה חדשה' | בנט: "זה מחנה שלא מושתת על שלילת האחר, אלא על עשייה. אני אקטיביסט" | יצליחו לאתגר את 'הליכוד'?

 ינסו לאתגר את הליכוד: נפתלי בנט מקים גוש חדש • מי יעמוד בראש?
ליברמן / סער / בנט צילום: אוליביה פיטוסי/יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה נפתלי בנט שוקד בימים אלו על הקמת גוש חדש במערכת הפוליטית, שכולל את האגף הימני בקואליציה, לקראת הבחירות הבאות.

על פי דיווח ב'חדשות 12', בנט מקיים שיחות בנושא לגבי הקמת גוש לאומי חדש, שיכלול מלבדו את שר המשפטים, גדעון סער, ושר האוצר, אביגדור ליברמן. המהלך נראה כפתרון לדשדוש בסקרים של מפלגתו ושל מפלגת 'תקווה חדשה', והשנאה והדחייה שיש כלפיו במחנה הימין לאחר שנכנס לממשלה שכוללת את רע"מ ומפלגות השמאל.

במהלך רוב הראיונות שהעניק לעיתונות הכתובה בסוף השבוע, חזר והדגיש ראש הממשלה את התכנון שלו להקים גוש חדש. "מוקם פה מחנה לאומי חדש שאינו מושתת על איש, אלא על דרך. כראש ממשלה אני מוביל את המחנה הזה", אמר בנט.

"זה מחנה שלא מושתת על שלילת האחר, אלא על עשייה. אני אקטיביסט. לידידינו בציונות הדתית, בימין, אני אומר - יש פה ראש ממשלה שהוא איש ימין עם כיפה על הראש, אני אדם מאמין וזה משמעותי, כי אני מביא את הערכים שלי לידי ביטוי".

הקמת גוש שכזה ינסה לאתגר את 'הליכוד' מימין, ולנסות להיות המפלגה הגדולה בגוש שתרכיב גם את הממשלה הבאה. מניסיון העבר כל מפלגות הימין שניסו לאתגר ולאגף את 'הליכוד' מימין לא צלחו ולא הגיעו אף לא למחצית מניין המנדטים שלו זכתה המפלגה, אולי מלבד מפלגת 'קדימה' בתקופתו של אריאל שרון שהחזיקה עשר שנים מ-2005 ועד 2015 והתפרקה משיא כוחה עם 29 מנדטים ל-2 בלבד.

שאלת השאלות היא מי יעמוד בראש? לכל אחד מהשלושה יש אגו לא קטן וגם סבור שיצליח למגנט מצביעים בשל כוחו, כשרונו וניסיונו. סביר להניח שנפתלי בנט יאלץ לוותר על הראשות לאחר שבסבב הנוכחי כבר קיבל את ראשות הממשלה למרות שהכניס שישה מנדטים בלבד לממשלה.

שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס הערב ב'פגוש את העיתונות' ב'חדשות 12' לאפשרות לחיבור בימין ואמר: "אולי נעשה פריימריס פתוחים לפני הבחירות לבחור מי יוביל".

איחוד מפלגות הימין בלוק הימין אביגדור ליברמן נפתלי בנט גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד