כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לא ניתן לזהות בבדיקות השגרתיות

חוקרים גילו ממצא מטריד שרודף אחרי מחלימי קורונה

חוקרים מאוניברסיטת 'אוקספורד' שבאנגליה, גילו סימנים חריגים בריאותיהם של מחלימי קורונה. לטענת החוקרים, מחלימים אלה סובלים מקוצר נשימה שלא ניתן לזהות בבדיקות שגרתיות 

חוקרים גילו ממצא מטריד שרודף אחרי מחלימי קורונה
אילוסטרציה צילום: unsplash

חוקרים מאוניברסיטת 'אוקספורד' שבאנגליה, גילו סימנים חריגים בריאות - מחלימי קורונה. לטענת החוקרים, מחלימים אלה סובלים מקוצר נשימה שלא ניתן לזהות בבדיקות שגרתיות.

תוצאות ראשוניות של המחקר שביצעו חוקרי אוקספורד, מצביעות על פגיעה משמעותית בהעברת גזים מהריאות לזרם הדם במחלימים, ושבדיקות אחרות - כולל סריקות סי טי - מראות תוצאות טובות.

על פי ממצאי המחקר הראשוני שנעשה על 36 חולים, ייתכן שהקורונה גורמת לנזקים מיקרוסקופיים בריאות שלא מזוהות בבדיקות שגרתיות. "מה שמצאנו עכשיו הוא שלמרות שסריקות הסי טי שלהם תקינות, סריקות ה-MRI (אמ אר אי) גילו חריגות דומות בחולים עם קורונה", סיפר פרגוס גליסון, פרופ' לרדיולוגיה באוקספורד. 

"חולים אלה מעולם לא היו בבית חולים ולא סבלו ממחלה קשה חריפה כאשר היה להם קורונה", סיפר גליסון והוסיף, כי חלקם חווים את הסימפטומים שלהם במשך, לא פחות משנה לאחר ההדבקה בנגיף. 

ד"ר אמילי פרייזר, יועצת נשימתית של אוקספורד, אמרה: "אלה תוצאות מעניינות ועשויות להצביע על כך שהשינויים שנצפו בריאות של חלק מהחולים עם קורונה תורמים לקוצר נשימה. עם זאת, אלו הם ממצאים מוקדמים ודרושה עבודה נוספת כדי להבין את משמעותם הקלינית". 

קורונה אומיקרון אוקספורד אנגליה מחקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד