י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
דו שיח מתועד

אנשי הכת החרדית מפתים את השכנים בחטיפים: "אנחנו רק לבושים שונה"

נראה כי אנשי 'לב טהור' חוששים מההלך התקשורתי בבוסניה, שם הם התיישבו בימים האחרונים, מהלך שעלול להוביל לגירושם מהמדינה ומנסים להוכיח לשכנים כי הם לא מאיימים ואפילו נחמדים | לידי 'בחדרי' הגיע תיעוד מדו שיח שניהלו שניים מצעירי הכת עם שכן שהסתיים בשני חטיפים

אנשי הכת החרדית מפתים את השכנים בחטיפים: "אנחנו רק לבושים שונה"
חברי לב טהור בבוסניה צילום: רשתות חברתיות בבוסניה

בסוף השבוע תועדו חברי כת 'לב טהור' בסרייבו שבמדינת בוסניה והרצגובינה, לשם הם הגיעו אחרי שגורשו ממספר מדינות, כולל ניסיון שלא צלח להגיע לכורדיסטן. חלק מחברי הכת נראו בעיר, והשכנים לא אהבו לראות אותם שם, ופרסמו בתקשורת המקומית כי הם רוצים שהכת תעזוב.

מנגד, בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נראה תושב השכונה מקבל מידיהם חטיפים, ואומר להם "אני כאן מהשכונה, ואני ראיתי שבתקשורת הרבה אנשים מדברים עליכם רע, אני לא מאמין בדברים האלה אני חושב שאתם בסדר, אם אתם צריכים משהו אז אני יכול לעזור לכם".

התושב המקומי ביקש מהם את מספר הפלאפון שלהם, הם אמרו לו שהם לא זוכרים את המספר, אך הם סיכמו איתו שיבוא יום למחרת (לא ברור מתי הסרטון צולם), בינתיים הם נתנו לו חטיפים שנראים כמו חבילת צ'יפס וכן וופלים, בתחילה הוא לא רצה לקחת, אבל הם אמרו שזה הכבוד שלהם לתת לו ממתקים, אז הוא אמר "אם זה הכבוד שלכם, בסדר אני אקח".

התושב סיכם איתם שהוא יגיע יום למחרת לדבר איתם, הוא שאל אותם; "כמה זמן אתם מתכננים להישאר פה" הם אמרו לו "אנחנו לא יודעים אנחנו באים והולכים".

חבר 'לב טהור' בבוסניה.

הוא אמר להם: "אני ראיתי בתקשורת דברים לא טובים עליכם", הם בתגובה הסבירו לו בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים': "כן, כי אנחנו לבושים קצת לא אותו דבר כמו כולם, קצת שונה מכולם, אם תוכל להגיד לחברים שלך שהכל בסדר פה, ואין מה לדאוג". הוא אמר להם "כן כן אני אדבר איתם".

בשבוע שעבר דיווחנו לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי לאחר שניסו את ארה"ב, קנדה, רומניה, טורקיה, אלבניה, מולדובה וניסו גם את כורדיסטן בדרך לאיראן, כעת קבוצה מכת 'לב טהור' נמצאת בסרייבו בירת בּוֹסְנִיָּה וְהֶרְצֶגוֹבִינָה.

בתקשורת המקומית בסרייבו דיווחו כי אנשי כת לב טהור נמצאים בעיר וציינו כי "מנהיגי הכת הזו הואשמו בפשעים החמורים ביותר", והאזרחים מודאגים מבואם.

בסרייבו, בוסניה.

התושבים מדגישים כי הם מאמינים "שלקבוצה הזאת אין מקום כאן" וכי הם "מתעקשים שהם יעזבו". כמה מהם אמרו "אנחנו נמכור את הבתים שלנו. אנחנו לא רוצים לחיות בסביבה שבה אנחנו לא מרגישים בטוחים לילדים ולמשפחות. האם לחכות שמשהו יקרה? אין להם מקום כאן. כל התירוצים לא מקובלים, אנחנו רוצים פתרון".

תושב המקום אמר כי הוא קרא באינטרנט שהקבוצה שהתיישבה בשכונתם, היא "קבוצה דתית קיצונית, אשר התמודדה עם האשמות בחטיפת ילדים, נישואי קטינים והתעללות בילדים".

לב טהור בוסניה ממתקים חטיפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד