ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
אחרי החלטת היועמ"ש

בני משפחת סנדק נערכים למאבק משפטי: "הלב שלנו נדקר שוב"

בני משפתחו של הנער אהוביה סנדק ז"ל הודיעו היום (ראשון) כי הם יוצאים למאבק משפטי, זאת לאחר החלטת היועמ"ש לסגור את החקירה נגד השוטרים המעורבים במרדף שבן נהרג בנם | אביו של אהוביה ז"ל: "הלב שלנו נדקר שוב. דמי בננו אהוביה זועקים מן האדמה"

בני משפחת סנדק נערכים למאבק משפטי: "הלב שלנו נדקר שוב"
משפחת סנדק עם עורך דינם צילום: אבי גדלוביץ, בחדרי חרדים

לאחר החלטת היועץ המשפטי לממשלה לסגור את התיק נגד השוטרים שהיו מעורבים במרדף אחר הנער אהוביה סנדק, בני משפחתו יחד עם עורכי דינם אריאל עטרי ומנשה יאדו, ערכו היום (ראשון) מסיבת עיתונאים בירושלים, בה הגיבו לראשונה על החלטת היועץ. בני המשפחה יחד עם עורכי הדין הציגו מסמך המתאר לכאורה את טיוח החקירה. מדובר במסמך ששלח השופט בדימוס, דוד רוזן, לשעבר נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות

אברהם סנדק, אביו של אהוביה ז"ל, אמר במסיבת העיתונאים: "הלב שלנו נדקר שוב. דמי בננו אהוביה זועקים מן האדמה, לא רק על דמיו הוא אלא על דמי הצדק, על דמי שאיפותינו לבנות כאן בארץ חברה מתוקנת. אנחנו ההורים של אהוביה נלחמים לא רק על דמו אלא על דמי ילדי ישראל כולם. נעשה כל שנוכל שהבן שלנו יהיה ההרוג האחרון מאלימות משטרתית ומשנאת חינם".

"דרישתנו: חתירה בלתי מתפשרת אל האמת והצדק. דרישתנו: משפט יושר", אמר האב, ושאל: "מדוע נסגרה הזירה שעות רבות? מדוע השוטרים הגישו דו"חות פעולה באיחור גדול? איפה מצלמות הרכב? מה קורה במח"ש? אנו נחשפים להדלפות ממח"ש ומהפרקליטות על זעזוע מעוצמת הטיוח?".

עוד הוסיף האב: "מדוע לא מגיע לנו זכות אלמנטרית שהתיק שלנו יגיע לבית המשפט? איך היועמ"ש עשה משפט בעצמו מבלי לשמוע את טענת שני הצדדים, כאשר הוא לא שמע את טענתנו כלל? אנחנו ממשיכים להיאבק למען הצדק לאהוביה, למעם הצדק של עם ישראל. לא נשקוט ולא נשתוק עד שדמו של בננו יידרש – כי נבלה נעשתה בישראל. ממשיכים לדבוק בדבר אלוקינו "מדבר שקר תרחק ונקי וצדיק אל תהרוג".

עו"ד אריאל עטרי המייצג את המשפחה מטעם ארגון חוננו חשף מסמך פנימי של מח"ש, לפיו למח"ש היה ידוע על ניגוח רכב הנערים ע"י הניידת, וכן מתאר את התערבות ראשת מח"ש בחקירה. מדובר במסמך שנחשף כחלק מתחקיר '7 ימים' ע"י העיתונאי אלישע בן קימון.

לדברי עו"ד עטרי: "ביום האירוע היתה חשיבות רבה לקיום החקירה בצורה מידית. בתחילה נטען כי החקירה לא בוצעה כי לא היה ברור שהיה ניגוח. הנושא הופרך – למח"ש היה ידוע שהשוטרים ניגחו את הרכב. מאוחר יותר החוקרים שמונו לחקור את הפרשה במח"ש הבינו שהשוטרים עושים הכול כדי לא להגיע ולמסור גרסה, מתחמקים מלכתוב מה קרה ולא מעבירים זיכרונות דברים של האירוע. כשהחוקרים מבינים את ניסיון ההתחמקות הם מזמינים אותם לחקירה, משום שלדרג המקצועי במח"ש ברור שיש ניסיון לשיבוש חקירה. מזמנים את השוטרים ונערכים לחקור אותם בקשר לגרימת מות אהוביה".

"חרף זאת בשעת לילה מאוחרת, אחרי שהשוטרים כבר נמצאים בתחנה והחוקרים ערוכים לחקירתם, מתערבת ראשת מח"ש ומנחיתה הוראה יוצאת דופן – לשחרר את השוטרים החשודים", תיאר עו"ד עטרי.

אהוביה סנדק משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד