כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"רגע מאד מרגש"

היסטוריה בארמון באבו דאבי: שירת התקווה עם הנשיא הרצוג. צפו

נשיא המדינה ורעייתו נחתו הבוקר באבו דאבי והתקבלו על ידי שר החוץ של איחוד האמירויות, במסגרת הביקור הנשיאותי ההיסטורי באיחוד האמירויות. קיבל את פניהם שר החוץ ושיתוף הפעולה הבינלאומי של איחוד האמירויות הערביות, השייח׳ עבדאללה בן זאיד

היסטוריה בארמון באבו דאבי: שירת התקווה עם הנשיא הרצוג. צפו
הנשיא הרצוג ושר החוץ האמירתי באבו דאבי צילום: דוברות הנשיא

הנשיא הרצוג ורעייתו נחתו היום (ראשון) באבו דאבי שבאיחוד האמירויות, כשמטוסו של נשיא המדינה טס דרך שמי סעודיה. הקברניט אסף מיטיב פנה בכריזה לנוסעים ואמר: "אנחנו עכשיו ממש מעל סעודיה. אנחנו עושים היסטוריה, עוד מעט נעבור מעל עיר הבירה".

נשיא המדינה שהה בתא הטייס, צפה במעבר מעל המדינה ואמר: "אין ספק, זה באמת רגע מאד מרגש". עם נחיתתם התקבלו השניים בקבלת פנים חגיגית לאחריה קיים נשיא המדינה פגישת עבודה מדינית עם שר החוץ ושיתוף הפעולה הבינלאומי של איחוד האמירויות הערביות, השייח׳ עבדאללה בן זאיד.

השייח׳ עבדאללה בן זאיד עמד בראש המשלחת האמירתית לחתימה על הסכמי אברהם בבית הלבן בארצות הברית בשנת 2020. נשיא המדינה הביע הערכה על דרכה המרשימה של איחוד האמירויות ואמר: "אני מתחיל הבוקר ביקור נשיאותי ראשון של נשיא מדינת ישראל באיחוד האמירויות. שמחנו והתרגשנו מאוד מקבלת הפנים החמה באבו דאבי על ידי שר החוץ של האמירויות".

יורש העצר של האמירויות, מוחמד בן זייד, צייץ בחשבונו בטוויטר לגבי פגישתו עם הנשיא הרצוג וכתב כי הפגישה בין השניים עסקה ביחסים הבילטראליים בין המדינות ובצורך לנצל את ההזדמנויות לחיזוק היחסים על רקע הרצון המשותף לבנות גשרים של שיתוף פעולה וידידות בין המדינות. עוד נכתב כי בפגישה נדונו גם הסוגיות האזוריות בעלות האינטרסים המשותפים לשתי המדינות. בארמון התנגנה שירת התקווה, וההתרגשות ניכרה על המכובדים.

סוכנות הידיעות הרשמית של האמירויות מפרסמת פרטים על שיחותיו של הנשיא הרצוג באבו דאבי. לפי הדיווח, הרצוג ויורש העצר של דוברי, מוחמד בן זאיד, דנו באופקים העתידיים לשיתוף הפעולה בין שתי המדינות וכן בשורה של סוגיות אזוריות ובינלאומיות משותפות להן.

בתחילת השיחה, ברך בן זאיד את הרצוג על הגעתו לאמירויות, תוך שהוא מייחל להידוק היחסים הבילטרליים בינה לישראל, לטובת שני העמים בפרט ועמי האזור בכלל. עוד נמסר כי השניים דנו באפשרויות להדק את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות בתחומי הכלכלה, הטכנולוגיה והבריאות, וכן בדרכים להשכנת שלום ולהבאת יציבות ושגשוג לאזורנו.

מעזה נשמעה ביקורת לביקורו של הנשיא הרצוג באמירויות. חמאס מכנה בהודעה מטעמו את הביקור כ"פרס לכיבוש" וכ"מעשה המשרת את האינטרסים הישראליים על חשבון אלה של הפלסטינים". גם ארגון "ועדות ההתנגדות בפלסטין" מגנה את הביקור וקורא לעמים הערביים "להשמיע את קולם נגד הנירמול עם ישראל".

אבו דאבי איחוד האמירויות יצחק הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד