א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
חרף חוסר שביעות הרצון

הלם של סקר: ביידן מנצח את טראמפ ודה-סנטיס

הבחירות אמנם רחוקות, אך בינתיים בשורות לא כל כך מחמיאות למפלגה הרפובליקנית. לפי סקר שפורסם ביממה האחרונה בארה"ב, הנשיא ביידן עדיין יותר פופולרי ובלתי מנוצח, חרף לחוסר שביעות הרצון מתפקודו. לו הבחירות היו היום ביידן היה מנצח את שני המועמדים המובילים מטעם הרפובליקנים

הלם של סקר: ביידן מנצח את טראמפ ודה-סנטיס
הבית הלבן/ג'ו ביידן/דונלד טראמפ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למרות חוסר שביעות רצון מתפקודו, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשאר בעמדה חזקה לזכות בבחירות הבאות ב-2024, עם סקר חדש שקבע, כי הוא ינצח את שני המתמודדים המובילים במפלגה הרפובליקנית - דונלד טראמפ ורון דה-סנטיס, מושל מדינת פלורידה.

הסקר, שנערך על ידי אוניברסיטת מרקט, גילה כי ביידן מוביל על טראמפ ב-43% מול 33% בקרב חוזר בבחירות לנשיאות ב-2024. באופן דומה, ביידן ינצח את דה-סנטיס ב-41% מול 33%, כך לפי הסקר.

רק 29% מהמשיבים בסקר אמרו שהם רוצים שטראמפ יתמודד שוב ב-2024, לעומת 71% שאמרו שהם לא רוצים שהוא יתמודד שוב. גם טראמפ או דה-סנטיס לא אמרו רשמית שהם יתמודדו לבית הלבן בבחירות הבאות לנשיאות. עם זאת, ההנחה הרווחת היא שטראמפ יעשה זאת, ורבים מאמינים שגם דה-סנטיס ינסה להתמודד עם מנהיג המפלגה הרפובליקנית.

לאחרונה היו כמה מתיחות וחילופי דברים בין טראמפ לדה-סנטיס, כשטראמפ זועם שמושל פלורידה לא התחייב שלא להתמודד מול טראמפ לתפקיד מנהיג המפלגה מועמד לנשיאות לשנת 2024, וזאת אם טראמפ יתמודד גם כן.

בעבר טראמפ כבר רמז על כוונתו להתמודד שוב לנשיאות ארה"ב בשנת 2024. אחד הרמזים הבולטים הוא מסר ביוני האחרון, במהלך נאום בגרינוויל, שנמשך כשעה וחצי.

טראמפ קיבל אז תשואות מהקהל כשאמר כי 2024 היא שנה שהוא "מאוד מצפה לה". הקהל הריע גם כשטראמפ תקף את מדיניות ההגירה של ג'ו ביידן, את סין ואת "הדמוקרטים מהשמאל הקיצוני".

דונלד טראמפ רון דה סנטיס ג'ו ביידן הבחירות לנשיאות ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד