כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"חקירה פסולה"

פרקליטי הירש: "לקח שבע שנים להגיש כתב אישום בן עמוד וחצי"

"זה לא יד המקרה שהחקירה נגד גל הירש נותרה תלויה ועומדת במשך שבע שנים, תוך עינוי דין חסר תקדים, וזאת במטרה להבטיח את חיסולו הפוליטי וכי לא ימונה פעם נוספת לתפקיד המפכ"ל". כך טוענים היום עורכי דינו בתגובה להגשת כתב האישום נגדו

פרקליטי הירש: "לקח שבע שנים להגיש כתב אישום בן עמוד וחצי"
תא"ל גל הירש בביהמ"ש צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

פרקליטיו של תא"ל במיל' גל הירש, מי שמונה למפכ"ל ומינויו סוכל, טענו היום (ראשון) בבית המשפט דברים קשים נגד הפרקליטות. ההגנה טענה כי "בשנת 2015 נקרא הירש פעם נוספת לדגל כאשר מונה לתפקיד מפכ"ל משטרת ישראל. הסכמתו למינוי זה הביאה לשרשרת אירועים חסרי תקדים בחומרתם אשר תחילתם בסיכול המינוי וסופם בהגשת כתב אישום זה. אנחנו נראה לבית המשפט כי כתב האישום דנא הוא פרי חקירה פסולה מהיסוד במסגרתה גורמי אכיפה בכירים פעלו במטרה לסכל את מינוי של גל הירש למפכ"ל בשל אינטרסים זרים והרצון לסכל מינוי של מועמד חיצוני שלא משורות המשטרה לתפקיד זה".

עוד טענו עורכי הדין, "סיכול המינוי של הירש הושג בסופו של דבר על ידי כך שאותם גורמים טפלו על הירש שני תיקי שוחד שנסגרו כעבור שנים רבות בעילה של חוסר אשמה. בכך מעלו אותם בכירים בתפקידם ובאמון הציבור שניתן בהם כמי שאמורים לחקור פשעים ולא לנצל את משאביה הבלתי מוגבלים של משטרת ישראל על מנת לנהל חקירות פרטיות לשם סיכול מינוי".

ההגנה טענה כי: "כתב האישום בעבירת המס שהוגש לבית המשפט, שכל כולו פרשנות שגויה ומסולפת בקשר עם אירועים מלפני חמש עשרה שנה, הוא חלק בלתי נפרד מאותו מסע דיג פסול, וקשה להשתחרר מהרושם שהוא נועד לשמש עלה תאנה לאותם מחדלים חמורים שהיו מנת חלקה של חקירה, לצדי היום יושבים עורכי הדין נבות תל צור וגיורא אדרת, ודומה שאיש לא יחלוק שמדובר בסנגורים הוותיקים והממלכתיים ביותר. בנוסף, אבקש להעלות טענה של התיישנות, ולמצער שיהוי. האירועים הרלוונטיים לכתב האישום התרחשו לפני חמש עשרה שנה, בשנים 2007-2009 ,ואילו כתב האישום הוגש לבית המשפט רק בשלהי שנת 2021 .החקירה עצמה נפתחה בשנת 2015 ,ואילו היום אנחנו בשנת 2022 ,כאשר לגורמי האכיפה לקח שבע שנים להגיש כתב אישום בן עמוד וחצי לבית המשפט".

"אנחנו נראה שזה לא יד המקרה שהחקירה נגד גל הירש נותרה תלויה ועומדת במשך שבע שנים, תוך עינוי דין חסר תקדים, וזאת במטרה להבטיח את חיסולו הפוליטי וכי לא ימונה פעם נוספת לתפקיד המפכ"ל".

כזכור, בחודש שעבר מקורביו של תא"ל (במיל') גל הירש פרסמו כי הוא חולה במחלה קשה וביקשו להתפלל לרפואתו במהרה. גל הירש זכור לטובה לתושבי קרית ספר, כמי שהתמנה בשנת 1999 למפקד חטיבת בנימין ותחת פיקודו הייתה העיר מודיעין עילית – עובדה שהביאה אותו להכרות חזקה עם המגזר החרדי. הוא קבע בפועל את הגבולות המוניציפליים של מודיעין עילית וחיבר את קרית ספר לשכונת ברכפלד.

תת אלוף במיל' גל הירש סייע בשיא מגפת הקורונה לעיריית אלעד בכל הנוגע להתמודדות בנגיף הקורונה, בהתנדבות מלאה. הירש אמר לתקשורת לאחר פרסום הדברים "כאחד שמתגורר בראש העין הסמוכה לאלעד, אני מרגיש שזו שליחות לעזור לעיר".

כזכור באוקטובר 2021 הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד גל הירש ושותפיו עודד שכנאי, ומיכאל בנימיני בגין עבירות מס בגין שביצעו לכאורה, כמו כן, הוגש כתב אישום נפרד נגד יניב אדם בגין עבירות מס במסגרת הסדר טיעון. הירש, תת אלוף במילואים, כיהן בעבר כמפקד סיירת שלדג ומונה לתפקיד מפכ"ל המשטרה - עד שלבסוף החליט השר לבט"פ לבטל המינוי.

על פי כתב האישום, מפעילותה העסקית של השותפות נצמחו לנאשמים הכנסות המצטברות להיקפים שלמיליוני שקלים, שזרמו לחשבונות החברות הנזכרות מעלה. את הרווחים חילקו ביניהם הנאשמים בהעברות אל חשבונותיהם האישיים וחשבונות חברות זרות נוספות אשר בשליטתם, בבנקים זרים. כמו כן הנאשמים העבירו כספים בין חשבונותיהם האישיים וחשבונות החברות שבשליטתם לבין עצמם. טענות שגל הירש מכחיש נמרצות באמצעות פרקליטיו.

גל הירש כתב אישום עינוי דין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד