י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המתווה מתעדכן

בדיקות חינם לעובדי ההוראה ולילדי החינוך המיוחד • כל הפרטים

לאחר ההתכתשות הפומבית, דנו היום ארוכות משרדי החינוך והבריאות והסתדרות המורים. לבסוף, הסכימו הצדדים על התאמות - במתווה שנכנס ביום חמישי האחרון לתוקפו | בדיקות חינם יחולקו לכלל עובדי ההוראה, בדיקה ע"י נאמן קורונה תוכר כבדיקה מוסדית, ובחינוך המיוחד יתקיימו בדיקות לכלל התלמידים 

בדיקות חינם לעובדי ההוראה ולילדי החינוך המיוחד • כל הפרטים
בדיקות קורונה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

לאחר ההתכתשות הפומבית, דנו היום ארוכות משרד החינוך, הבריאות, והסתדרות המורים. לבסוף, הסכימו הצדדים על התאמות במתווה שנכנס ביום חמישי האחרון לתוקפו. השינויים, "יאפשרו הפעלה בטוחה יותר של מערכת החינוך", נמסר מהמשרד. 

אלה העדכונים החדשים עליהם הוסכם: 

  • בדיקות יחולקו לכלל עובדי ההוראה.
  • בדיקה ע"י נאמן קורונה בבי"ס/ישובי תוכר כבדיקה מוסדית.
  • בחנ"מ (חינוך מיוחד) יתקיימו בדיקות לכל התלמידים. למעט תלמידים הלומדים במוסדות חנ"מ עם מוגבלות שכלית התפתחותית, הפרעות נפשיות, מוגבלות פיזית קשה ותלמידים על הרצף האוטיסטי. גם לתלמידים אלו יחולקו בדיקות לביצוע ע"פ החלטת הורים.
  • תתקיים בקרה על דיווחי הורים באמצעות בדיקות מדגמיות של דיווחי הפורטל.

שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון בירכה על סיום המשבר ואמרה: "החזרת הילדים לשגרה הבית ספרית הינה צו השעה! אני מברכת על ההבנות שהושגו המכירות בחשיבות החזרת הילדים לשגרת בית הספר תוך הבטחת תחושת המוגנות של הצוותים החינוכיים. ילדים בריאים מקומם בבתי הספר", אמרה. 

יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים ציינה כי "עמדנו על העיקרון שהמדינה חייבת להכניס למערך השיקולים גם את בריאותם של עובדי ההוראה ואני שמחה שנציגי משרד החינוך בראשות השרה, ד"ר יפעת שאשא ביטון תמכו בהכנסת השינויים למתווה".

קורונה אומיקרון מערכת החינוך יפעת שאשא ביטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד