כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אנטישמיות בלתי פוסקת

לאחר התקיפה הפיזית, הגיעה תקיפה מילולית נגד חרדים

נוסעים באוטובוס פתחו בצעקות לעבר חרדים בשבת האחרונה ברחובות שכונת סטמפורד היל בלונדון. הנוסעים צעקו: "יידוס לכו הביתה" | האוטובוס עבר דרך סטמפורד היל בדיוק כשהחרדים יצאו מבתי הכנסת בשבת בבוקר

לאחר התקיפה הפיזית, הגיעה תקיפה מילולית נגד חרדים
התיעוד צילום: צילום מסך

על פי הדיווח של ארגון השומרים של סטאמפורד היל ושל עדי ראיה, צעקות נשמעו מתוך רמקולים צורמים "יידוס לך הביתה" (כינוי מזלזל ליהודים), מאוטובוס פתוח שנסע דרך סטמפורד היל במהלך השבת האחרונה.

בתיעוד של ארגון השומרים לא נשמע קולם של הצועקים, אולי כי מצלמת האבטחה אינה קולטת שמע, אך עדי ראיה רבים סיפרו על כך. התיעוד הועבר במוצאי שבת למשטרה, ועדי ראיה התבקשו להתייצב בתחנה ולמסור את גרסתם לתקרית.

ארגון השומרים כתב בטוויטר: "אוטובוס פתוח נסע לאורך סטמפורד היל בשעה 12:20 עם רמקולים שצעקו "יידוס לכו הביתה" כשהם מכוונים ליהודים אורתודוקסים שיוצאים מבית הכנסת".

בתגובה מטעם החברה שבבעלותה האוטובוס נמסר לתקשורת: "השכרנו את האוטובוס שלנו לקבוצה שהבנו שהיא קבוצת כנסייה, לא היה לנו שום מושג שזה יקרה או מתוכנן ואנחנו בודקים את העניין כעת ונדבר עם הלקוח, נשמח לסייע למשטרה בכל חקירה".

עוד נכתב: "הנהג שלנו למרבה הצער לא שמע דבר בגלל הרעש הגדול ממספר האנשים בקומה העליונה. אם למישהו יש אודיו (או וידאו עם אודיו) של מה שנאמר, נשמח לקבל את זה כדי לעזור בחקירה שלנו".

האירוע הנוכחי מגיע לאחר אירוע תקיפה חמור שאירע ביום רביעי האחרון, כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', שני חסידים הותקפו ביום רביעי בלילה בשכונת טוטנהאם שבמחוז סטמפורד היל בלונדון באלימות קשה בידי גוי אנטישמי ללא סיבה.

השניים נראים במצלמת אבטחה יוצאים מחנות שבבעלותו של גינסברג, כשלפתע חולף במקום גוי אנטישמי ומתנפל עליהם ללא סיבה ומפליא בהם את מכותיו. האיש נעצר על ידי מתנדבים של ארגון 'השומרים' של סטמפורד היל יחד עם משטרת לונדון.

בתיעוד וידאו ממצלמות האבטחה נראים השניים חוטפים מכות ואגרופים כשהתוקף נראה נחוש ורודף אחריהם להכותם. השניים הצליחו ברוב תושיה להימלט על נפשם ולהזעיק את מתנדבי 'השומרים' ואת המשטרה שעצרה את התוקף בקרבת מקום. לפי עדות הקורבנות, התוקף ניפץ עליהם בקבוק ופגע בהם שוב ושוב ללא כל פרובוקציה מצידם. שני הקורבנות סבלו מחבלות ופונו לבית החולים ושחררו לאחר מספר שעות.

אנטישמיות בלונדון חרדים לונדון נסיעה באוטובוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד