כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
במסווה 'קורס תרבות'

דו"ח חדש קובע: כמעט 2,000 ילדים גויסו כחיילים ונהרגו

המיליציה החות'ית בתימן גייסה לשדה הקרב בין ינואר 2020 למאי 2021, מעל 2000 ילדים, שלחמו לצד המורדים הנתמכים על ידי איראן, וממשיכים לקיים מחנות וקורסים המעודדים צעירים להילחם

דו"ח חדש קובע: כמעט 2,000 ילדים גויסו כחיילים ונהרגו
מחנה פליטים. אילוסטרציה צילום: pexels

בדו"ח למועצת הביטחון של האו"ם, טענו מומחים שהם חקרו כמה מחנות קיץ בבתי ספר ובמסגד שבו הפיצו החות'ים את האידיאולוגיה שלהם וביקשו לגייס ילדים שנלחמים במלחמת שבע השנים עם ממשלת תימן הלגיטימית עם תמיכה בינלאומית.

הילדים מקבלים הוראה לצעוק את הסיסמה החות'ית "מוות לאמריקה, מוות לישראל, לקלל את היהודים, ניצחון לאסלאם", כך קבע פאנל מומחים בן ארבעה חברים. במחנה אח אף לימדו ילדים עד גיל 7 לנקות נשק ולהתחמק מרקטות.

המומחים אמרו שהם תיעדו 10 מקרים שבהם ילדים נלקחו להילחם לאחר שנאמר להם שהם נרשמים לקורסי תרבות, בנוסף דווח על תשעה מקרים שבהם סיוע הומניטרי ניתן או נדחה למשפחות "רק על בסיס השתתפות ילדיהם בלחימה, וניתן סיוע למורים על סמך האם הם לימדו את תכנית הלימודים של החות'ים", ומקרה אחד שבו בוצעה אלימות קשה נגד ילד שעבר הכשרה צבאית.

פאנל המומחים פרסם כי קיבל רשימה של 1,406 ילדים שגויסו על ידי החות'ים, ומתו בשדה הקרב ב-2020 ורשימה של 562 ילדים שגויסו על ידי המורדים ומתו בשדה הקרב בין ינואר למאי 2021. "הם היו בני 10 עד 17, חלק ניכר מהם נהרגו בעמראן, דמאר, חג'ה, חודיידה, איב, סעדה וצנעא".

תימן נמצאת במלחמת אזרחים מאז 2014 כאשר החות'ים כבשו את צנעא הבירה, וחלק גדול מהחלק הצפוני של המדינה, ואילצו את הממשלה לברוח לדרום, ולאחר מכן לסעודיה. זה הוביל להקמת קואליציה של מדינות ערב, הנקראת כיום "הקואליציה להחזרת הלגיטימיות בתימן", המבקשת להחזיר את הממשלה לשלטון.

ארצות הברית, סעודיה ואיחוד האמירויות האשימו את איראן באספקת נשק לחות'ים תוך הפרה של אמברגו הנשק. המומחים דיווחו על תפיסת כלי נשק מתוצרת איראן, אך איראן מכחישה כל מעורבות במתן נשק למורדים.

המורדים החותים תימן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד