כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"תציל נפשות"

בעשרות מיליונים: כך יאבקו בבדידות הקשישים

התוכנית הלאומית למאבק בבדידות מבוגרים של המשרד לשוויון חברתי תושק במהלך היום - והיא כוללת מגוון מסלולים של פעילויות פנאי משמעותיות. השרה: "התופעה הולכת ומתרחבת והופכת לאתגר לאומי. אף אחד לא חסין מפניה"

בעשרות מיליונים: כך יאבקו בבדידות הקשישים
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: pexels

השרה לשוויון חברתי, מרב כהן, צפויה להשיק במהלך היום (שני) את התוכנית הלאומית למאבק בבדידות מבוגרים של המשרד לשוויון חברתי, בהשקעה של יותר מ-100 מיליון שקלים. כך דווח ב"ישראל היום".

התוכנית מתמקדת במתן מענה בקרב האזרחים הוותיקים העצמאים בקהילה, לצד פעילות משרד הרווחה ביחס לאוכלוסיית הרווחה שבטיפולו. יעדיה המרכזיים הם צמצום תחושת הבדידות האישית, הרגשית והחברתית של האזרחים הוותיקים.

בנוסף, הקניית מיומנויות וכלים בידי המבוגרים להתמודדות עצמאית עם חייהם ולמיצוי זכויותיהם; הבטחת מענים איכותיים ורציפים להתמודדות עם תחושת הבדידות ומצוקות רגשיות ונפשיות; מניעת הבדידות לפני התהוותה בעידוד זקנה פעילה; קידום קשרים בין־דוריים וצמצום הגילנות.

התוכנית מציעה מגוון מסלולים של פעילות פנאי משמעותית, בהתבסס על הגברת השותפות האסטרטגית עם השלטון המקומי, עידוד ותמיכה בקיום אירועים במועד קבוע במרחב הציבורי העירוני שישמשו עוגן לפעילות אזרחים ותיקים בפריסה רחבה.

השרה כהן מסרה: "הבדידות הורגת, ויש להתייחס אליה כאל מחלה לכל דבר ועניין, שמחייבת תרופה. על רקע הזדקנות האוכלוסייה והעלייה בתוחלת החיים, התופעה הזו הולכת ומתרחבת והופכת לאתגר לאומי. אף אחד לא חסין מפני הבדידות וזה נוגע לרוב המבוגרים בישראל".

"אנחנו מוציאים אל הפועל תוכנית רחבה שמספקת שירותים שונים שמותאמים לאוכלוסיות שונות בכל רחבי הארץ, ולאורך תהליך העבודה גם נמדוד את התוצאות כדי לוודא שצעדים שאנחנו נוקטים באמת אפקטיביים למיגור תופעת הבדידות"

קשישים בדידות השרה לשוויון חברתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד