כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ברקע ביקור הרצוג

הגנרל החות'י מאיים על איחוד האמירויות בגלל ישראל

בראיון לערוץ 'תסנים' האיראני המקושר למשמרות המהפכה, איים גנרל ח'ותי על איחוד האמירויות ב"תקיפות יעילות וחזקות יותר" בעתיד, וזאת על רקע ירי טילים אתמול בזמן ביקורו של נשיא המדינה הרצוג

הגנרל החות'י מאיים על איחוד האמירויות בגלל ישראל
דובר הכוחות החות'ים, יחיא סריע צילום: צילומסך כאן 11

"התקיפות העתידיות באיחוד האמירויות יהיו אפקטיביות וחזקות יותר מבעבר ואיחוד האמירויות עלולה לאבד את יכולתה לנהל את המדינה", כך אמר גנרל עבד אל-תור, סגן ראש המחלקה האידיאולוגית של הכוחות המזוינים של החות'ים, ל'תסנים'. הוא הוסיף כי הצבא החות'י נחוש "להיכנס עמוק לתוך איחוד האמירויות כדי להשיג את מטרותיו הצבאיות".

אל-תור אמר כי ההתקפות האחרונות של החות'ים על אבו דאבי, היו מסר למוחמד בן זאיד, יורש העצר של האמירות של אבו דאבי, כי ארצו תשלם מחיר יקר על "מאמציו להתפייס עם ישראל".

הגורם הצבאי החות'י שנתמך על ידי איראן אמר כי הצבא החות'י הגיע ל"שלב ההתרחבות והתיעוש הצבאי" ו"הסתגלות עצמית בתעשיות צבאיות". כך דיווח ערוץ הטלוויזיה Iran international.

אל-תור איים גם על ערב הסעודית ואמר כי החות'ים מוכנים למבצעים גדולים יותר "עמוק בתוך ערב הסעודית". איראן מחמשת ומאמנת את המורדים החות'ים במשך שנים, עם מל"טים וטילים נגד ערב הסעודית.

כזכור, אתמול (ראשון) בזמן שנשיא המדינה, יצחק הרצוג שמבקר באבו דאבי בירת האמירויות, דווח בכלי תקשורת המזוהים עם איראן על הפסקת תנועת המטוסים בנמל התעופה של אבו דאבי.

‏משרד ההגנה של האמירויות אישר את הדיווחים ועדכן כי "מערכות הנ"מ יירטו טיל בליסטי ששיגרו החות'ים מתימן. ללא נפגעים וללא נזק. שרידי הטיל נחתו באזור לא מיושב".

תימן המורדים החותים אבו דאבי ישראל יצחק הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד