כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אחרי 44 שנות שירות

בעקבות התיעוד: ניצב ג'מאל חכרוש הודיע - פורש מהמשטרה

ניצב ג'מאל חכרוש הודיע למפכ"ל כי הוא פורש מהמשטרה, לאחר שתועד מדלג על קורבן שנדקר בקטטה בכפר כנא - ועוזב את הזירה | בפגישתם סיכמו על פרישתו המיידית |היום יכנס ניצב חכרוש את שוטריו באגף 'סיף' | השר בר-לב: "פורץ דרך ודמות שאפשרה לחלום ולהעז"

בעקבות התיעוד: ניצב ג'מאל חכרוש הודיע - פורש מהמשטרה
ניצב חכרוש עוזב את הזירה צילום: באדיבות הארץ

אחרי שתיעוד שלו מדלג על פצוע אנוש שנדקר בכפר כנא עורר סערה והוביל אותו לצאת לחופשה - ניצב ג'מאל חכרוש, ראש אגף סיף לסיכול פשיעה בחברה הערבית, הודיע למפכ"ל כי הוא פורש המשטרה. היום (שני) הוא צפוי להיפגש עם שוטרי וקציני האגף ולעדכן אותם בהחלטתן.

אתמול נפגש ניצב חכרוש עם מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי ובפגישתם במטה הארצי בירושלים ביקש ניצב חכרוש לפרוש מתפקידו. השניים סיכמו על פרישתו המיידית ועל כך שהיום יכנס ניצב חכרוש את שוטריו באגף "סיף" וישוחח עמם.

מהמשטרה נמסר כי המפכ"ל כיבד את בקשתו, הודה לו על שירותו כפורץ דרך במשטרה וכמי שהוביל תהליכים משמעותיים לקירוב הערבים והיהודים במדינה ואיחל לניצב ג'מאל חכרוש בהצלחה בהמשך הדרך.


ניצב ג'מאל חכרוש//צילום: פלאש 90

נזכיר כי ניצב ג'מאל חכרוש תועד במצלמות האבטחה, שפורסמו לראשונה ב'הארץ', כשהוא עוזב את זירת הרצח בספטמבר 2020 במפעל 'ברזל כנא' בכפר כנא, רגעים לאחר שנראה יורד במדרגות ומדלג על הקורבן - גאזי אמארה, תושב הכפר בן 35. זאת, בניגוד לטענותיו של חכרוש בכלי התקשורת, כאילו ירד במדרגות במטרה לסגור את הזירה.

חכרוש הסביר בשבוע שעבר את התנהלותו התמוהה ואמר כי התיעוד שפורסם הינו חלקי וכי פעל לפי הנהלים. "ביקשו ממני לא להתערב, מישהו בא בריצה ואמר 'דקרו אותו' אז יצאתי וראיתי אדם מוטל. דבר ראשון שעשיתי – התקשרתי למשטרה והודיעו לי שקיבלו הודעה", אמר בראיון לחדשות 13. "עד שהגיעו, אני סגרתי את הזירה, כל פעולה אחרת שהייתי עושה, הייתה שיבוש. אני שלם עם מה שעשיתי. אני רוצה שהצדק יצא לאור ואני אמשיך בשליחות שלי בתפקידי הנוכחי".

התיעוד החריג בו הוא נראה יורד בגרם מדרגות ומדלג על אדם פצוע אנושות, שנדקר זמן קצר לפני כן בקטטה, הוצא ניצב חכרוש לחופשה מהמשטרה. אתמול כאמור הוא הודיע למפכ"ל על פרישה מהארגון. מהמשטרה נמסר בשבוע שעבר כי בשיחה שהתקיימה בין השניים, נענה המפכ"ל לבקשתו של ניצב ג'מאל חכרוש לצאת לחופשה עד שתושלם הבדיקה בפרשה. 

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, מסר הבוקר: "לניצב חכרוש שמורות זכויות רבות שדבר לא יכול למחוק. הוא היה פורץ דרך ודמות שאפשרה לחברה המוסלמית לחלום ולהעז לשאוף לדרגות הגבוהות ביותר במשטרת ישראל. אני מודה לניצב חכרוש על 44 שנות שירות ציבורי".

השר הוסיף כי "החלטתו של ניצב חכרוש לפרוש בעקבות התקרית שהובאה לעיני הציבור בימים האחרונים היא ראויה. עבודת צוות הבדיקה שמינה המפכ"ל תמשיך לברר את שאלת ההיכרות לכאורה של גורמי המשטרה עם הנושא – בין היתר, ממתי מי מהמשטרה הכיר את הנושא, לאילו דרגים הגיע המידע, מה היקף המידע שהגיע והמועד שבו הוא התקבל אצל מי מהגורמים במשטרה. כמו כן, האם ננקטו צעדים כלשהם בעקבות המידע".

 

 

ג'מאל חכרוש משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד