כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"בושה וחרפה של ממשלה"

לא רק הדלק: מחיר החשמל מזנק בשיעור ניכר

עליית המחירים המסמלת יותר מכל את הממשלה הנוכחית לא פסחה על אף תחום במדינת ישראל. לאחר הפרסום אתמול על העלאת מחירי הדלק, כעת מגיע תורו של חשבון החשמל להתייקר. באופוזיציה תוקפים את הממשלה - "בושה וחרפה לממשלה"

לא רק הדלק: מחיר החשמל מזנק בשיעור ניכר
אילוסטרציה צילום: unsplash

יוקר המחיה במדינת ישראל ממשיך להרקיע.

עליית המחירים המסמלת יותר מכל את מדיניות הממשלה הנוכחית לא פסחה על אף תחום במדינת ישראל, וכעת מגיע תורו של חשבון החשמל להתייקר, וע"פ הודעת רשות החשמל המחיר יתייקר ב -5.7% ובמערכת הפוליטית לא שוקטים נוכח המהלך.

רשות החשמל פרסמה היום החלטה בהמשך לשימוע בדבר עדכון תעריפי החשמל לשנת 2022 ובהתאם להחלטה, התעריף הכולל לצרכן ביתי מייצג יעלה ב5.7% החל מיום 1 בפברואר 2022, זאת בניגוד ל-4.9% כפי שתוכנן, ויעמוד על 45.98 אגורות לקוט"ש.

מיד עם פרסום הודעת הרשות עלה יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו להתקפה בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "הדלק עולה. מחירי המזון עולים. המיסים עולים. עכשיו גם החשמל מתייקר. בנט מעלה את יוקר המחייה ולא נותן שום סיוע כלכלי לאזרחים ולעסקים!".

יו"ר תנועת ש"ס, אריה דרעי, לא נשאר אדיש נוכח המהלך ותקף את הממשלה ואת העומדים בראשה: ‏"בושה וחרפה של ממשלה: יוקר המחיה מזנק וכעת גם החשמל מתייקר, כי יש לנו ממשלה חסרת חמלה ושר אוצר שאנשים לא מעניינים אותו. ליברמן, בנט וסער, אתם אחראים לעוול הזה. הכל על ראשכם".

שר האוצר לשעבר, ישראל כץ תקף גם הוא את ההעלאה ואמר: "הממשלה מעלה את מחירי החשמל ב 5.7%-הרבה מעבר למתוכנן. עוד מכה למשקי הבית והעסקים. הכל מתייקר ורק הציבור משלם. השארנו עודף של עשרות מיליארדים ואתם קניתם שלטון בכסף . הציבור מאס בכם. לכו הביתה".

על פי חברת החשמל, הגורם המרכזי לעלייה בתעריף החשמל הוא מחיר הפחם העולמי שעלה במהלך השנה האחרונה למעלה מ-%100. בנוגע להפרש בין גובה התעריף שפורסם לשימוע ובין גובה התעריף שנקבע בהחלטה הסופית יצוין כי המשך התייקרות הפחם במהלך חודש ינואר הוא הסיבה הכמעט בלעדית להפרש.

רק נזכיר שלא רק מחירי החשמל מתייקרים מחר, החל מהיום בחצות יתייקרו מחירי הבנזין למכוניות ב-5.3% (34 אגורות לליטר). בעקבות כך יגיע מחירו של ליטר בנזין בשירות עצמי ל-6.71 שקלים והמדובר בשיא של 7 שנים.

יוקר המחיה חשמל העלאת מחירים נתניהו דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד