י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לאחר החשיפה ב'בחדרי'

מנהיגי לב טהור שוקלים להעביר את הנפטרים למדינה אחרת

בעקבות חשיפת קבריהם של בכירי כת לב טהור, מנהיגי הכת שוקלים להעביר את גופת שלמה הלברנץ ובתו הקבורה בסמוך לו, וכן גופת נפטר נוסף למדינה אחרת | הפרטים

מנהיגי לב טהור שוקלים להעביר את הנפטרים למדינה אחרת
הקברים של האב והבת הלברנץ צילום: בחדרי חרדים

לפני מספר חודשים חשף אתר 'בחדרי חרדים', את מקום קבורתו הסודי של שלמה הלברנץ, מנהיג כת לב טהור שטבע ב-2017 בנהר מקסיקני. הפרסום הוביל לדאגה אצל חברי הכת, שחוששים כי ממשלת גואטמלה תגלה את אתר הקבורה הבלתי חוקי, ותוציא את הגופות לבית קברות נוצרי. לכן שוקלים חברי הכת להעביר את גופת הלברנץ ובתו הקבורה בסמוך לו, וכן את גופת נפטר נוספת למדינה אחרת.

תיעוד בלעדי: הסוד הנורא שמנהיגי 'לב טהור' לא רוצים שתדעו

הקברים שהיו סודיים, הפכו לגלויים. עד כה חברי הכת לא הקימו מצבה כי האתר אינו חוקי והם לא רצו למשוך אליו את תשומת לב מטעם הרשויות. ל'בחדרי חרדים' נודע כי נכון לעכשיו הכת מחפשת מקום קבורה, מאחר ורוב חברי הכת מפוזרים במספר מקומות בעולם, והם לא יכולים לפקוח עין על הקברים.

שלמה ארז הלברנץ, מנהיג כת 'לב טהור' טבע למוות בנהר סואן במקסיקו בי"ג תמוז תשע"ז (2017) בעת שטבל במקום לכבוד שבת ונסחף. מרים גיטל ברכה, בתו של שלמה הלברנץ, נפטרה שבועיים אחרי אביה בגיל 24, לאחר שנאלצה לאכול טחינה המהווה עבורה סכנת חיים, היא נקברה לצד אביה, בהותירה אחריה בעל ו-4 יתומים קטנים. ובמרחק קצר משם, קבור יהושע לוי ז"ל, אביהם של האחים יואלי ומנדי לוי שסיפרו בעבר ל'בחדרי חרדים' על חייהם בכת. אביהם נפטר בכ"ג תשרי תשע"ו, גם הוא קבור ללא מצבה.

"לא שמו מצבה על הקבר של אבא שלי, קברו אותו בביזיון", כך סיפר בעבר יואל לוי, שנמלט מכת 'לב טהור', בראיון ל'בחדרי חרדים' על אופן קבורת אנשי הכת בגואטמלה.

"אחרי שהמנהיג שלמה הלברנץ טבע בנהר במקסיקו, הם הביאו אותו לגואטמלה, הם קברו אותו בביזיון בלי שום מצבה, פשוט קברו באמצע שום מקום". סיפר אז יואל לוי.

יואל סיפר אז כי הרב (נחמן הלברנץ) הסביר אחר כך שהיא מתה בגלל שהיא בכל מקרה היתה צריכה למות, כי אם היא לא היתה אוכלת את זה, היא היתה צריכה לעבור ניתוח, ולא בטוח שהיא היתה שורדת אותו; "זה היה התיקון שלה ללכת מן העולם, לא היה לה מה לחפש בעולם הזה" אמר אז נחמן הלברנץ שכיום כלוא בארה"ב וממתין לגזר דינו בעוון חטיפה והתעללות בילדים.

עוד אמר יואל כי הוא מאד רוצה לעלות לקברו של אביו ז"ל: "לא הייתי שם ארבע שנים, ואני לא יודע מתי אוכל להגיע לשם להתפלל בקברו, כואב לי מאד שאין לאבא שלי מצבה, הוא קבור שם בלי שום סממן יהודי, הלוואי ויכולתי להביא אותו לקבורה בארץ, או לפחות להקים לו מצבה שם", הוא סיכם בעצב רב.

לב טהור שלמה הלברנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד