י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
וועדת המשנה להייטק וחדשנות

"בתקציב המדינה אין אפילו שקל אחד ייעודי לקידום ההייטק החרדי"

דיון מיוחד נערך בוועדת המשנה להייטק וחדשנות שהוקמה ביוזמתו של ח"כ רון כץ לעידוד ההייטק בישראל • מנכ"ל קמא-טק הרב משה פרידמן שהוזמן לדיון המיוחד דיבר על האתגרים הרבים שעומדים לפתחו

"בתקציב המדינה אין אפילו שקל אחד ייעודי לקידום ההייטק החרדי"
הרב משה פרידמן צילום: יח"צ

בדיון מיוחד שהתקיים בוועדת המשנה להייטק וחדשנות שהוקמה ביוזמתו של ח"כ רון כץ לעידוד ההייטק בישראל במסגרת ועדת הכלכלה של הכנסת, השתתף גם מנכ"ל קמא-טק, הרב משה פרידמן, כאורח של יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון ויו"ר ועדת המשנה ח"כ רון כץ וחברי כנסת נוספים.

במהלך הדיון אמר יו"ר ועדת המשנה להייטק וחדשנות, ח"כ רון כץ: "כנסת ישראל עושה היום צעד חשוב בפעילותה לטובת חיזוק ענף ההייטק, המהווה מנוע מרכזי לפעילות הכלכלה והתעסוקה בישראל. אני רוצה להודות ליו"ר ועדת הכלכלה שותפי ח"כ מיכאל ביטון על הירתמותו למהלך "

מנכ"ל קמא-טק הרב משה פרידמן שהוזמן לדיון המיוחד אמר: "בכל שנה משתתפות אצלינו 2000 נשים חרדיות מכל רחבי הארץ. אנחנו עוזרים גם ליזמים חרדיים שמקימים סטארטפים וב"ה יש לנו הרבה סיפורי הצלחה. רבים לפני כבר אמרו כמה חשוב לקדם את ההייטק החרדי, ואלו אמירות חשובות, אבל לצערי, ככל שידוע לי, בתקציב המדינה הנוכחי אין אפילו שקל אחד ייעודי לקידום ההייטק החרדי,  בזמן שלדוגמה תקצוב קידום ההייטק במגזר הערבי הוקצב על סך 800 מיליון ₪ "

"למשרדי הממשלה יש פרויקטים שונים בנושאים של ההייטק החרדי, כחלק מהתקציבים השוטפים שמיועדים להכשרות כלליות וחלק מזה מגיע גם לארגונים שפועלים בציבור החרדי, אך אין תקציבים ייעודים מתקציב המדינה לקידום ההייטק החרדי כמו שמתקוצבים למגזרים אחרים"

הרב פרידמן סיפר כי בתמיכת משרד המדע, רשות החדשנות ומשרד הכלכלה עשו פיילוט שהוכיח את עצמו והיה לסיפור הצלחה. אם יהיה תקציב לקידום ההייטק החרדי, אנחנו וארגונים נוספים שדומים לנו במגזר החרדי נוכל להגדיל את ההצלחה הזו בעשרות מונים"

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ ביטון אמר בתגובה, כי יש לטפל בנושא תקצוב החרדים בהייטק ולדאוג לתקציבים ייעודיים לקהילה החרדית, שכן הקהילה החרדית מהווה הון אנושי אדיר.

ח"כ הרב אורי מקלב וח"כ הרב אוריאל בוסו שהשתתפו במהלך הדיון אמרו כי הם שמחים ללוות ולסייע לקמא טק בשנים האחרונות ולעקוב מקרוב אחר הפעילות האדירה שהם משלבים ומקדמים אלפי נשים חרדיות בענף ההייטק, באופן מכובד ובפרנסה ראויה . "אנחנו עומדים כנציגי ציבור לימין הארגון ומסייעים להם על מנת לקבל תקצוב ממדינת ישראל מהמשרדים הרלוונטיים כדי שיוכלו להרחיב את הפעילות החשובה"

לאחר הדיון המיוחד אמר הרב פרידמן: " אני רוצה להודות לחברי הכנסת מיכאל ביטון ורון כץ ששמו את נושא קידום ההייטק החרדי בראש סדר היום של הוועדה. ולח"כ הרב אורי מקלב ולרב אוריאל בוסו ולח"כ נוספים שפועלים לקידום הנושא. נמשיך לעמוד בחזית העשייה על מנת שההייטק החרדי יקבל את מקומו הראוי ואת התיקצוב הראוי לכך ע"י המדינה".

קמא טק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד