כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
חצו את ה-10 מיליון

צפו: רעול הפנים הגיע למגבית ותרם 28,000 ש"ח

בקמפיין תרומות דרמטי שנערך בימים אלו בקרב ערביי ישראל לטובת הפליטים הסורים, נאספו עד כה למעלה מעשרה מיליון שקלים. בתיעוד שפורסם נראה רעול פנים מגיע למרכז תרומות בירושלים, מניח תרומה של 28 אלף ש"ח במזומן ועוזב. צפו

צפו: רעול הפנים הגיע למגבית ותרם 28,000 ש"ח
התורם האנונימי מסומן בחץ צילום: צילום מסך

קמפיין תרומות חסר תקדים מתנהל בימים אלו ע"י ערביי ישראל לטובת הפליטים הסורים. כל תושב תורם ככל יכולתו כסף, תכשיטי זהב ועוד. הבוקר (שלישי) נודע כי סך התרומות חצה את רף ה-10 מיליון ש"ח.

בתיעוד שפרסם גל אהרונוביץ מכאן חדשות, נראה רעול פנים מגיע למרכז תרומות בצור באהר שבירושלים, ומניח תרומה של 28 אלף ש"ח במזומן ועוזב כלעומת שבא.

מצבם של הפליטים הסורים ממשיך להדהד. רק בתחילת החודש בית משפט בגרמניה גזר מאסר עולם על אנואר רסלאן, קולונל סורי לשעבר, בגין ביצוע פשעים נגד האנושות בכלא ליד דמשק לפני עשור. פסק הדין שניתן על ידי בית המשפט בקובלנץ, מסמן צעד ראשון לקראת צדק עבור אינספור סורים שסבלו מהתעללות בידי ממשלתו של הנשיא בשאר אל-אסד במהלך המלחמה ארוכת השנים.

גרמניה: גנרל סורי לשעבר נידון למאסר עולם

התובעים טענו שרסלאן פיקח על "עינויים שיטתיים ואכזריים" של יותר מ-4,000 בני אדם בכלא אל-חטיב בבירת סוריה בין אפריל 2011 לספטמבר 2012, והביא למותם של לפחות 58 בני אדם. רסלאן שירת תחת אסד כשהמחאות המוניות נגד שלטונו נמחצו באלימות.

תרומות פליטים מסוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד