א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
לאחר הסערה במליאה

דרישה בכנסת: לאפשר לחולי קורונה להשתתף בהצבעות

בעקבות הסערה אמש סביב הקיזוז של ח"כ יואב קיש, המאומת לקורונה, בהצבעה על חוק הגיוס. משגר היום קיש מכתב ליושב ראש הכנסת מיקי לוי בדרישה לגבש מתווה שיאפשר לחברי הכנסת החולים בקורונה להיכנס ולהצביע"

דרישה בכנסת: לאפשר לחולי קורונה להשתתף בהצבעות
בנט ביציע המבודד במליאה צילום: דוברות הכנסת

אמש (שני) התנהלה מהומה סביב קיזוז עבור חבר הכנסת יואב קיש שנמצא חולה מאומת לקורונה ועל פי הסיכום החולים מקוזזים בין הקואליציה לאופוזיציה, אלא שבקואליציה ביקשו לקזז את קיש עם חה"כ גנאים שתכנן מילא להימנע בהצבעה על חוק הגיוס ובכך להקל את גיוס הרוב לחוק. בעקבות כך איים קיש כי יגיע לכנסת להצביע למרות שהוא חיובי לנגיף.

הח"כ שאומת לקורונה מאיים: אגיע לכנסת להצביע

היום (שלישי) שיגר חבר הכנסת קיש מכתב ליושב ראש הכנסת מיקי לוי בדרישה לגבש מתווה שיאפשר לחברי הכנסת החולים בקורונה להיכנס לכנסת כדי להשתתף בהצבעות.

אתמול, לפני ההצבעה על חוק גיוס בני ישיבות, ניסתה הקואליציה לחתור תחת זכות ההצבעה שלי ולמנוע קיזוז. הניסיון לקזז אותי עם ח"כ מאזן גנאיים שממילא נמנע בחוק הוא שבירה של קיזוז מאומתי קורונה״, כותב קיש במכתב, שלדבריו ״מדובר בהתנהלות המנוגדת לתכליות הקיזוז״.

קיש מאשים עוד כי "המצב בו הקואליציה חושבת שניתן לנצל את תחלואת הקורונה על מנת לקזז חברי כנסת שמתנגדים לעמדת הקואליציה ככלי לפתרון בעיותיה הפנימיות, הוא הזוי ובלתי מתקבל על הדעת". קיש הסביר כי לא יעלה על הדעת שהקואליציה תנצל את המצב של קיזוזי חולי הקורונה לטובתה האישית.

במכתבו דורש קיש "להנחות את מנכ"ל הכנסת להיערך להצבעתם ולהגעתם של חולי קורונה למימוש זכותם להצביע, בעיקר נוכח התנהלות הקואליציה המתוארת לעיל", כשעד היום התאפשר רק למבודדים להצביע אך לא לחולי קורונה.

יואב קיש קורונה חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד