כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
השלוחה של איראן

החות'ים שיגרו מל"ט למדינה שנחשבת "מתווכת" וניטרלית

מל"ט איראני מסוג "שאהד 136" הופל בסוף השבוע בשטח של סולטנות עומאן אחרי ששוגר לעבר איחוד האמירויות. כך מפרסם היום כלי תקשורת סעודי שמדווח מבריטניה. בכיר ביטחוני ערבי מצביע על המורדים החות'ים בתימן כמי שעשויים לעמוד מאחורי השיגור

החות'ים שיגרו מל"ט למדינה שנחשבת "מתווכת" וניטרלית
יירוט צילום: צילום מסך

האתר הסעודי אילאף, שמקום מושבו בבריטניה, מדווח היום (שלישי) מפי "גורם ביטחוני ערבי" כי מל"ט איראני מסוג "שאהד 136" הופל בסוף השבוע בשטח של סולטנות עומאן אחרי ששוגר לעבר איחוד האמירויות. אותו גורם ציין כי המל"טים מהסוג הזה מתקדמים מאוד ויכולים להגיע למרחק של אלפיים קילומטר.

בהקשר הזה הצביע הגורם על המורדים החות'ים בתימן כמי שעשויים לעמוד מאחורי השיגור בצל המתקפות האחרונות שלהם שכוונו לאמירויות: "איראן פועלת באופן עקיף ובאמצעות חימוש החות'ים בטילים ובנשק המתקדם ביותר לפגוע ביציבות של מדינות המפרץ והאזור". כך דווח ב'כאן חדשות'.

יש לציין כי בסוף השבוע עלה לרשתות החברתיות תיעוד כביכול של המל"ט המדובר אחרי נפילתו בשטח עומאן, אלא שלפי שעה לא התקבל שום אישוש לכך וכלי התקשורת בעומאן לא דיווחו דבר בנושא. יש לציין כי עומאן משמש כמתווכת בין המורדים החות'ים לבין המערב ומדינות המפרץ. רק בשבוע שעבר שר החוץ העומאני, בדר אל-בוסעידי, אמר בריאיון כי יש לשתף את החות'ים ולהכיר בהם גורם חשוב כמו שאר הגורמים בתימן כיוון שהרצון הוא שהם יהיו חלק מהפתרון.

הוא יצא נגד הניסיון המחודש להכריז עליהם כארגון טרור: "הם נמצאים שם. אי אפשר לבודד אותם ולהגדיר אותם בדרך הזאת שעלולה למוטט את כל מה שאנחנו מנסים לעשות, להביא אותם לשולחן המשא ומתן ולמצוא פתרונות". הוא אף אמר כי יש הגזמה בכל מה שקשור לסוגיית התמיכה של איראן בחות'ים.

רועי קייס מציין כי "‏בהקשר הישראלי אין חדש תחת השמש. הבכיר העומאני הבהיר כי רק התקדמות בחזון פתרון שתי המדינות (בין ישראל לפלסטינים) תביא לנרמול יחסים מלא עם ישראל".

עומאן המורדים החותים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד